Tien Doesburgse kunstenaars zijn maandagavond de eerste stappen bijgebracht over het gebruik van sociale media op internet. Dat gebeurde tijdens een workshop in Caldo e Freddo in het centrum van Doesburg.
In een knusse zaal op de eerste verdieping van het horecabedrijf werd duidelijk dat de Doesburgse kunstenaars vooral worstelen met de vraag waar te beginnen met sociale media. De mogelijkheden met sociale media zijn immers enorm en vaak ontbreekt het aan tijd om zich vol overgave te storten op Facebook, LinkedIn, Twitter, Flickr, Youtube en andere sociale media.
De workshop werd verzorgd door Klaasjan Tukker (Adobe Systems Benelux), Oscar Buurman (specialist op gebied van CRM) en Richard Kok (founder van DoesburgDirect.nl), Doesburgers met enige ervaring op het gebied van sociale media.
De kunstenaars hadden vooral behoefte aan praktisch toepasbare tips, zo bleek. Van het opzetten van een profiel in Facebook, het maken van een nieuwsbrief, het analyseren van de eigen website tot het goed definieren wie hun klant is en waar die zich op sociale media bevindt.