De bericht van gisteren dat Only for Men alleen toegankelijk zou zijn, blijkt een pr-stunt. Diverse media trapten in het persbericht. Vandaag laat Only for Men weten dat vrouwen ook welkom zijn in de winkels.
Gisteren maakte Only for Men bekend dat hun 15 winkels vanaf 6 maart alleen nog maar toegankelijk zouden zijn voor mannen. Dit leidde direct tot veel ophef en aandacht in de traditionele en sociale media. Vandaag blijkt het een campagnestunt te zijn om juist de vele vrouwen te laten zien hoezeer Only for Men hun waardeert, zo laat Only for Men weten.
Hoewel mannen op speciale momenten graag onder elkaar zijn, nemen ze hun vrouwen en vriendinnen juist vaak mee als er kleding gekocht moet worden. Only for Men ziet de partners van hun klanten graag meekomen naar hun winkels en bedacht daarom een speciaal charmeoffensief voor hen.
Onderscheidend en gedurfd
Only for Men organiseert regelmatig leuke events voor de vrouwen en vriendinnen van hun klanten. Een goed voorbeeld is het jaarlijkse We Love Women event. Maar de modeketen wilde meer doen en ontwikkelde een speciale vrouwenactie met lingeriemerk After Eden. Alleen een charmeoffensief vond Only for Men echter niet bijzonder genoeg.
Mede-eigenaar Arthur Feenstra over de opmerkelijke actie: ‘Onze marketingafdeling bedacht samen met ons reclamebureau een gewaagde campagne om voorafgaand aan deze actie de man-vrouwverhoudingen superscherp te zetten’.
Zo maakte boegbeeld Hans Kraay jr. op de radio en in een online video bekend dat Only for Men vanaf 6 maart ‘100% Men Only’ zou worden en dus geen vrouwen meer toe zou laten in de winkels. De telefoon stond direct roodgloeiend en de mailboxen puilden uit. De video werd een paar weken geleden opgenomen bij de winkel in Doesburg. Mede via DoesburgDirect.nl schreven mannen en vrouwen zich in om te figureren in de commercial.
Vrouwen juist onmisbaar
Met de ‘100% Men Only’ stunt heeft Only for Men bloot willen leggen hoe belangrijk vrouwen juist zijn in het koopproces van herenmode. Arthur Feenstra: ‘het écht zo zou zijn dat onze klanten zonder vrouwen zouden willen winkelen, hadden we daar zeker naar gekeken. Maar: dat willen ze helemaal niet. En wij ook niet. Onze klanten komen juist heel graag met hun vrouwen en vriendinnen naar onze winkels. Ze zien het als een uitje en de mening van de dames wordt erg op prijs gesteld’.
Actie met lingeriemerk After Eden
Vanaf vrijdag 3 maart ontvangen de vrouwen van de mannen een After Eden cheque van 35 euro bij een besteding vanaf 250 euro in de winkels van Only for Men. De actie loopt zolang de voorraad van de cheques trekt.
Deze site wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Vrienden van DoesburgDirect.nl’. Dat zijn: Xycleservice, PlusFitDoesburg, Rootz, CarConcept, Delikasa, Koenen Echte Bakker, TimeOut Events, Restaurant De Liefde, Hillenaar Optiek, Gasthuiskerk Doesburg, Edelsmederij Tobias en Brasserie Het Zesde Zintuig.