Doesburg is woensdag 27 maart gastheer van het toerismecongres ‘Grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden’. Het congres vindt plaats in Het Arsenaal en vormt het startschot van een campagne om de beleving van de Hanzesteden bij zowel bezoeker als inwoner te versterken.
De destinatiemarketingorganisaties Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, MarketingOost, Achterhoek Toerisme, Niederrhein Tourismus en NBTC Holland Marketing gaan samen met de Duits Nederlandse Hanzesteden voor een periode van 3 jaar invulling geven aan het project ‘Grensoverschrijdende samenwerking: Hanzesteden – toen en nu’, ondersteund door het Interreg-programma.
Het gezamenlijke doel is de Hanzebeleving bij zowel bezoeker als inwoner te versterken. Dat gebeurt onder andere door nieuwe grensoverschrijdende producten te ontwikkelen voor het toeristisch recreatieve bedrijfsleven, de steden en hun achterland.
Wethouder Mulder van Doesburg heet de bezoekers welkom. Verder komt aan het woord de adjunct directeur van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, is Bea Schouten namens de provincie Gelderlander aanwezig en zorgen betrokken bestuurders voor het startshot van de campagne.
Deze site wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Vrienden van DoesburgDirect.nl’. Dat zijn: Xycleservice, PlusFitDoesburg, Rootz, Delikasa, Restaurant De Liefde, Hillenaar Optiek, Edelsmederij Tobias , MKB Tele.com, Etos Doesburg en Bennie’s Barber Shop.