Vijf Doesburgse ondernemers willen de koopavond in Doesburg weer nieuw leven inblazen. De komende periode buigen ze zich over de vraag hoe de vrijdagavond in Doesburg aantrekkelijker kan worden voor het winkelende publiek.
Het gaat om Saskia Wiegand van Etos, Paul Staarink van het gelijknamige warenhuis, Nanny Bosman van Blokker, Monica Beumer van Stijl iconen Doesburg en Kitty de Wolf van Hans Ouderwets Lekker.
Het team vertegenwoordigt een mix van ervaren en recent gestarte ondernemers. Voor Pasen willen ze een plan klaar hebben om de koopavond in Doesburg weer nieuw leven in te blazen.
Koopavond 2.0-plan
Een veel gehoorde klacht is dat er tijdens de koopavond geen eenduidige openingtijden van de winkels zijn. Verder mist de stad vertier in de vorm van bijvoorbeeld muziek.
‘Er moet iets gebeuren, want nu bloedt het dood. Voor Pasen moet er een plan liggen, zeg maar het koopavond 2.0-plan’, aldus binnenstadcoördinator Jan Strating.
Deze site wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Vrienden van DoesburgDirect.nl’. Datzijn Xycleservice, PlusFitDoesburg, Rootz, CarConcept, Delikasa, Koenen Echte Bakker, TimeOut Events, Restaurant De Liefde, Hillenaar Optiek, Gasthuiskerk Doesburg, Edelsmederij Tobias en Brasserie Het Zesde Zintuig.