Apotheek De Linie blijft langer verbonden als hoofdsponsor aan de zwem- en waterpoloclub uit Doesburg. Dat maakte Robert Kleine, voorzitter van de Sponsorcommissie van DWV, onlangs bekend.

 

Apotheek De Linie, sinds 3 jaar de hoofdsponsor van DWV, heeft besloten om de verbintenis met nog een jaar te verlengen. Eigenaresse van Apotheek De Linie, Astrid de Jong-Coene, heeft echter wel uitgesproken dat dit wel het laatste jaar wordt en dat DWV per 01-01-2016 op zoek moet naar een nieuwe hoofdsponsor.

 

‘Zelf ben ik aan het einde van dit seizoen gestopt met het spelen van waterpolo in competitieverband. Naast mijn drukke baan, heb ik ook een gezin met jonge opgroeiende kinderen. Gaandeweg afgelopen seizoen paste deze combinatie steeds minder goed, ik moest me er echt toe zetten om de trainingen te bezoeken en wedstrijden te spelen. Die verplichting/passie, die ik voor het waterpolo koesterde, voelde ik steeds minder. Vandaar dat ik de actieve waterpolosport vaarwel zeg en vanaf nu mijn gezin voorrang geef’, aldus Astrid de Jong-Coene.
Apotheek De Linie heeft veel betekend voor DWV in de afgelopen jaren. Haar gelden in de vorm van T-shirts, zorgde ervoor dat de complete zwemafdeling een representatieve uitstaling kreeg en dat de verhoging van de jaarlijkse van de badhuur gecompenseerd kon worden zonder contributieverhoging.

 

Ook werden er diverse trainingsmaterialen aangeschaft, zoals onlangs 20 waterpoloballen voor de jongste jeugd van de afdeling Waterpolo (Pupillen) en “Zoomers” voor de zwemafdeling. Astrid de Jong-Coene: ‘Ik laat wat zichtbaars achter van me in Zwembad Den Helder en bij DWV, het geeft me een goed gevoel zegt Astrid. Sporten is belangrijk, zeker voor de jeugd. DWV onderscheidt zich door zijn laagdrempeligheid en gezelligheid. Ik ben veel jaren met plezier lid van DWV geweest, ik bedank de vereniging hiervoor en wens ze veel succes in de toekomst. Ik blijf jullie volgen, maar aan alles komt een eind dus nu op gepaste afstand’.

Schermafbeelding 2015-06-10 om 20.15.07