De Doesburgse Gasthuiskerk gaat verder onder de naam Podium Doesburg. De nieuwe naam en logo veranderen niets aan de functie van de Gasthuiskerk, maar zijn volgens de initiatiefnemers bedoeld om beter duidelijk te maken waar het culturele podium voor staat.
Terwijl er in de Gasthuiskerk tijdens de coronaperiode noodgedwongen minder te doen was dan iedereen zou willen, was achter de schermen veel actie. Het bestuur van Gestichten Doesburg heeft samen met beheerders Debby Plas en Marko van Barneveld gewerkt aan een manier om beter duidelijk te maken waar het podium voor staat.
Richard Rhemrev is in dat bestuur verantwoordelijk voor het culturele podium: ‘Natuurlijk blijft de kerk wat hij altijd al was, de Doesburgse Gasthuiskerk, maar we hebben gezocht naar een betere duiding. Die moet in één oogopslag en in enkele woorden laten zien waar deze organisatie voor staat. Omdat wij een cultureel podium zijn voor Doesburg en omgeving zijn we uitgekomen bij Podium Doesburg. Dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over.’
Grafisch vormgever Han Jansen is sinds 2014 verantwoordelijk voor de huisstijl van de Gasthuiskerk. Jansen ontwierp een nieuw logo dat tegelijkertijd de wijzigingen laat zien en de oude huisstijl intact laat. De website, de sociale mediakanalen, de e-mailadressen en andere uitingen werden aangepast.
Deze site wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Vrienden van DoesburgDirect.nl’. Dat zijn: Xycleservice, PlusFitDoesburg, Rootz, Delikasa, Restaurant De Liefde, Hillenaar Optiek, Etos Doesburg en Restaurant China.