Doesburg en Oranje komt met een wervingscampagne. De organisatie heeft te kampen met een terugloop van het aantal leden en wil met de verkoop van een speciaal ontworpen oranjewimpel extra geld binnenhalen.
Het teruglopende leden aantal doet geen goed aan de financiën van de vereniging en om in de toekomst de Doesburgers een mooi Koninginnedagfeest te kunnen blijven bieden gaan wij een wervingscampagne opstarten, zo laat de organisatie in haar nieuwsbrief weten.
‘Want ook het grootste gedeelte van de kosten voor de muziekbands zijn voor rekening van Doesburg en Oranje. De horeca draagt wel bij maar het dekt lang alle kosten niet. Vergeet ook niet alles wat er georganiseerd wordt voor de kinderen, de ballonnenwedstrijd met leuke prijzen en het kinderprogramma. Zelfs het vogelschieten mogen we niet vergeten want dit is natuurlijk voor velen het onderdeel van de Koninginnedag.’
‘Maar ook dit kost behoorlijk veel geld. Wat denkt u van het mooie oranjeconcert dat toch altijd heel veel bezoekers trekt. Zoals u ziet er is voor jong en oud veel te doen’, aldus de organisatie in een toelichting.
Doesburg en Oranje heeft een oranjewimpel laten ontwerpen met het logo van Doesburg en Oranje daarop. Ieder lid kan deze wimpel bestellen via www.doesburgenoranje.nl/wimpel.
De kosten buiten de gewone lidmaatschapskosten om zijn 10 euro. Nieuwe leden krijgen deze wimpel gratis. Wie nu bestelt, heeft de wimpel ruim voor Koninginnedag in huis.