Doesburg heeft sinds vorige week een stadspromotor in dienst. Het gaat om Margaret Ann McDonald die gedurende een jaar een dag in de week actief is in de rol van stadspromotor.
Dat laat wethouder Ellen Mulder weten. McDonald heeft volgens Mulder voor de provincie gewerkt en een aantal gemeenten in de regio en is goed ingevoerd met de materie rond het merketingplan van Doesburg.
‘In het merketingplan staat een hele lijst aan opdrachten. Ze moet bijvoorbeeld zorgen dat de uitstraling van Doesburg op een uniforme manier wordt neergezet. Dat er voldoende promotiemateriaal is. Dat er teksten zijn wanneer we een stuk willen leveren. Zorgen dat alles soepeltjes verloopt en niet dat wij continue moeten gaan nadenken ‘we willen dat en dat moeten we eerst geld zoeken dan mensen zoeken’. Zij is ervoor dat al die dingen gaan lopen’, aldus Mulder tijdens de persbijeenkomst van de Gemeente Doesburg.
Met de komst van een stadspromotor zal de stad de gelegenheid krijgen om zich meer te profileren.
@Stadspromotor.
a) Welkom Stadspromotor Margaret Ann McDonald ……. voor EEN (1) DAG in de WEEK.
b) Is het ook bekend: “Voor welke DAG van de WEEK?”… immers inwoners van Doesburg zullen U graag willen spreken.
c) Moet ik begrijpen dat U nog VIER (4) andere steden onder Uw “hoede” heeft als Stadspromotor ….
……. namelijk op de andere werk-dagen van de WEEK?
d) Of moet ik begrijpen dat U in Uw WERK ……dit ……”er maar voor een dagje bij doet?”
Kortom: Moeten wij dit serieus nemen?
“Iemand die DOESBURG op de KAART zet door werkzaamheden gedurende EEN (1) DAG per week?”
Zou zeggen: Een STADS-PROMOTOR is een”full-time” JOB en niet iets “Wat je er zo maar even “BIJ” doet!”
drs. robert e. duis ( Socioloog in ruste ).
@Gemeente.
Zie mijn bericht “boven” en stel met mij vast: “Geen reactie tot nu toe!”
Opmerkelijk …. of is mijn kritiek geen reactie waard?
=============================================
Op de Persbijeenkomst wordt de aanstelling van Margaret Ann McDonald aangekondigd en
dat dan voor EEN (1) dag per week en
de ondernemers / winkeliers plus de geïnteresseerde burgers van onze stad moeten dat maar
voor “ZOETE KOEK” aannemen of …………
is er een uitgebreide SELECTIE – PROCEDURE aan vooraf gegaan………
met een vergelijking van de door de sollicitanten ingediende PLANNEN
om de stad DOESBURG te gaan “promoten” en dat dan gedurende EEN (1) dag in de week?
Hoe gaat dat in zijn/haar werk?
Hoop een reactie/uitleg/verklaring van de verantwoordelijke persoon bij de GEMEENTE
op deze website, dan wel via mijn e-mail adres via de heer Richard Kok te ontvangen.
Zoals meerder malen op deze website verkondigd:
De stad DOESBURG kan pas “gepromote” worden als de mensen,
wonend in de Randstad HOLLAND, überhaupt weten: ….
…. “WAAR de stad DOESBURG op de landkaart te vinden is”…….
“First things First”.
Robert,
Margaret Ann McDonald is van een adviesburo: TNR Adviest en deelt van een netwerkorganisatie.
Om gemeenten te ondersteunen in het benoemen van hun eigen, unieke kwaliteiten ontwierp zij in 2006 het Kernwaardencarrousel.
Verder maakt ze gebruik van de Interpretation methode.
Interpretation is de kunst om mensen het bijzondere van hun omgeving te laten begrijpen en beleven en zodat zij met daar een speciale band mee opbouwen.
@Frans van der Krul
In de link in het artikel naar haar LinkedIn profiel kan je zien dat zij zich profileert als “Strategisch inspirator en procesbegeleider in de toeristische sector.”
En als je naar de website van TNR Advies gaat kan je zien dat zij niet werkt bij/voor TNR Advies, maar dat zij TNR Advies “is” en dat TNR Advies werkt “in” een netwerkorganisatie.
Gert-Jan Tas,
Ze heeft zich zelf ingehuurd dus!? Of te wel een adviesburo is er ingehuurd?
Iets anders.
Misschien kunnen we zelf een begin maken met promotie door foto’s van Doesburg te delen op Pinterest. Ik heb al een bord aangemaakt. Zie -> http://www.pinterest.com/richardkok/doesburg/
Als we allemaal onze mooiste foto’s van Doesburg delen op Pinterest.com en de foto’s flink gaan en laten delen, dan zal er op Pinterest een behoorlijke Doesburg buzzz ontstaan.
Wie doet mee?
@Richard Kok.
Zeker een idee om via veel foto-materiaal Doesburg meer bekendheid te geven. Leuk – Leuk – Leuk!
Maar dat is mijns inziens niet de essentie van hetgeen er moet gebeuren in het werk van de “Stads-promotor”:
Namelijk: het product in kwestie: “De STAD DOESBURG” verkopen aan heel veel mensen,
die als toerist, hier ter plekke, hun “zakken komen leegschudden……:-))))”.
Dan moet die TOERIST eerst WETEN waar zij DOESBURG kunnen vinden. Ja ….. letterlijk: VINDEN.
Doesburg ligt aan de IJSSEL niet ver van ARNHEM – DOETINCHEM en ZUTPHEN en DOESBURG ligt niet
in ZEELAND of elders ….. immers ….. “Geen idee waar Doesburg ligt” …. is een veel gehoorde kreet!
Volgorde van werkzaamheden: “Meiner Meinung Nach”:
——————————————————————–
Een folder maken in het Nederlands – Duits en Engels
met een duidelijke Landkaart waarop de STAD Doesburg aan de IJSSEL op getekend wordt.
Deze folder verspreiden in de RANDSTAD – HOLLAND bij o.a.
de Aardrijkskunde leraren van de Middelbare Scholen.
Hoofdstuk 1:
___________
Een duidelijke uitleg HOE de stad DOESBURG te bereiken is via:
a) De trein tussen Arnhem en Zutphen met als bestemming station: Dieren.
b) De boot over de IJSSEL tussen Arnhem en Zutphen.
c) De auto via het wegen-netwerk in de driehoek: Arnhem – Doetinchem – Zutphen.
d) De fiets vanaf de stations Dieren en Doetinchem.
Vanuit de bekendheid met de LOCATIE van de STAD DOESBURG:
Hoofdstuk 2:
___________
“Wat Doesburg te bieden heeft!”:
De opsomming van de vele interessante bezienswaardigheden.
Conclusie: Hoofdstuk 2 heeft pas ZIN indien Hoofdstuk 1 goed is afgesloten.
Het lijkt op: >> Concert 01 Februari – 2015 << …… en niemand weet op welke DAG van de WEEK!
@Richard Kok
En dan op Pinterest ook #Doesburg gebruiken!!
Zie o.a.: http://www.suzannewartenbergh.com/2013/12/pinterest-hashtags-hoe-gebruik-je-ze/
Frans van der Krul op twitter
@DuBoucle
Doesburg de leukste winkelstad van Gelderland! #ddnl
Ik geef het op! Volgens mij hebben we het over Doesburg promoting “over all”!