Doesburgers kunnen problemen en ideeën melden via apps

Doesburg stimuleert inwoners gebruik te maken van applicaties voor mobiele telefoons om de directe leefomgeving van Doesburgers te verbeteren. De gemeente is voorstander van het gebruik van de apps Verbeterdebuurt en BuitenBeter. Dat laat het weten op Twitter en op de site van de gemeente.


De apps Verbeterdebuurt en BuitenBeter zijn gratis te downloaden en bieden de mogelijkheid om heel eenvoudig via een mobiele telefoon melding te maken van een probleem of idee met als doel de buurt te verbeteren.


Wanneer via de apps een melding wordt gemaakt, wordt deze doorgestuurd naar de gemeente. Ook te zien wanneer de melding opvolging krijgt of het probleem is opgelost.


Door je melding te doen, verbeter je de buurt niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen. Zo maken we het samen buiten beter, staat te lezen op de site van de gemeente.


Enkele maanden geleden liet de gemeente Doesburg nog weten dat het meldingen graag via eigen site ontvangt. Een melding van DoesburgDirect.nl over een vernield hek bij een voetbalveldje op Beinum werd opgevolgd door een e-mail met het verzoek om voortaan bij dergelijke meldingen gebruik te maken van een formulier op de website van de gemeente of om te bellen met de wijklijn. Vanaf heden laat de gemeente Doesburg weten het gebruik van de apps te stimuleren.

4 reacties

  1. W.v.D

    tja??? in mijn ogen zegt dit weer iets over de mensen die dit verzinnen (en alle dingen die de leef omstandigheden enz verbeteren ben ik positief over), ik denk dat je geen app nodig hebt als je deze sites bekijkt en leest over verbeteringen want hier zijn mensen toch veel bezig met opmerkingen die het verbeteren in en rond om doesburg in te vullen, maar als ik weer eens een tip mag geven aan het bestuur en burgemeester van doesburg dan zou ik zeggen ga een week door doesburg lopen en een week door doesburg fietsen en je zult zien dat je zo’n app niet eens nodig hebt, maarja je moet er wel wat voor doen en vooral is mijn vraag weer wat levert het op als je dingen aan de kaak steld met wel of niet met zo;n app???? ik denk dat dit weer zo’n blijmakertje is voor het bestuur om aan te tonen aan de burgers, die vertellen dat er wel veel mag verbeteren, van zie wij denken mee en we willen het horen en zien maar ondertussen gaat het de scredder in met de wel bekende roep…toedeledokie!! maar ik blijf hopen…..

  2. Frans van der Krul

    De melding wordt doorgestuurd naar ons. De meldingen worden in behandeling genomen en opgelost waar dat mogelijk is.Dit staat op de site van de Gemeente Doesburg.
    Mijn vraag is:wordt er aan de melder terug gemeld wat er mee is gedaan?

  3. Richard Kok

    Een keer heb ik gebruik gemaakt van de Verbeterdebuurt app. De app stuurt de melding direct door naar de gemeente en je krijgt zelf een afschrift per mail. Wanneer het probleem is opgelost, krijg je per mail een reactie. Het werkte snel, transparant en goed. Ik ben er zeer tevreden over. Probeer het anders zelf eens uit.

  4. Frans van der Krul

    Hoi Richard,
    Zal het zeker eens uitproberen(indien nodig), maar eerst eens de app op mijn GSM zien te krijgen.
    Goede zaak zal zeker een bijdrage kunnen leveren aan de verbeteringen van/in de buurt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

© 2020 DoesburgDirect.nl

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑