De samenvoeging van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN) en het Veluws Bureau voor Toerisme (VBT) kan goed uitpakken voor Doesburg. Voorwaarde is wel dat Doesburg zich binnen deze organisatie actief gaat profileren. Dat vindt Joop Bergevoet, eigenaar van Hotel Doesburg.

 

‘Deze samenwerking met de Veluwe is natuurlijk erg sterk. De bundeling van krachten en de uitstraling van de Veluwe is natuurlijk enorm. Hiermee doen we allemaal ons voordeel mee. Voorwaarde is wel dat we niet gaan lopen sukkelen, maar ons als Doesburg actief profileren binnen deze club. Er zijn natuurlijk meerderen concurrerende steden die graag een deel van de toeristische en zakelijke koek willen hebben’, aldus Bergevoet.

 

Onlangs hebben het VBT en het RBT KAN een extern onderzoek onder de stakeholders laten uitvoeren. Meer dan 80 procent van de geïnterviewden uit bedrijfsleven en overheid bleek voorstander te zijn van een samengaan van VBT en RBT KAN in een toeristische marketingorganisatie.

 

Door de samenvoeging ontstaat een organisatie met als doel voor meer dan 1.500 toeristische bedrijven in meer dan 35 gemeenten meer gasten, meer overnachtingen, meer bestedingen en meer werkgelegenheid te realiseren.