Aannemer Hoornstra is maandag 4 november gestart met de laatste fase van het singelproject. Het betreft hier de Koepoortwal / Koepoortdijk vanaf parkeerplaats De Bleek tot de Verhuellweg. De wegwerkzaamheden hebben gevolgen voor de bereikbaarheid van de binnenstad.
Tot 29 november kan geen gebruik worden gemaakt van op- en afritten nabij de IJsselbrug richting Centrum. Bedrijventerrein Verhuellweg blijft vanuit de richting Doetinchem wel bereikbaar. Al het verkeer met bestemming Centrum Doesburg zal via de rotonde Kraakselaan richting Centrum worden geleid. De adviesroutes worden met gele borden aangegeven. Parkeerplaats De Bleek is alleen bereikbaar via de singels vanaf de Kraakselaan.
Fietsers van en naar Dieren kunnen tijdens de werkzaamheden gebruik blijven maken van de op- en afrit. Mogelijk dat voor een goede begaanbaarheid rijplaten worden gelegd. Omdat deze rijplaten bij regenachtig weer en door bladval glad kunnen worden, worden fietsers middels borden geadviseerd af te stappen.
De tijdelijk ingestelde busroute via Lindewal, Burgemeester Nahuijssingel en Meipoortwal wordt definitief opgeheven. Dit geldt ook voor de tijdelijke opstapplaats aan het begin van de Lindewal.
De bushaltes aan de Koepoortwal en Schout bij Nacht Doormansingel zullen in verband met de afsluiting van de op- en afrit nabij de IJsselbrug tijdelijk buiten gebruik worden gesteld. Reizigers die onder normale omstandigheden gebruik maken van een van deze twee haltes dienen hierdoor uit te wijken naar de halte ter hoogte van de haven, de halte aan de Koppelweg of de halte aan de Meipoortstraat.
Eerder meldde de gemeente Doesburg dat de bomen aan de Schout bij Nacht Doormansingel als gevolg van wortelopdruk veel schade aanrichten aan het wegdek en de trottoirs. Inmiddels is voor de vervanging van deze bomen door lindes een kapvergunning verleend. Naar het zich nu laat aanzien zal in de tweede helft van november met de werkzaamheden worden begonnen. Om het verkeer niet te veel te hinderen zal zowel bij de kap als bij de aanplant één weghelft voor het verkeer worden afgesloten.
Fijn dat nu de laatste fase is aangebroken. Ik moet eerlijk zeggen dat deze werkzaamheden vreselijk lang hebben geduurd. Als ik zie hoe snel het asfalteren van een snelweg gebeurt dan schrik ik van de lange tijd die Hoornstra erover doet. Goed, er moest hier meer aangepakt worden, maar toch.
Blij dat er binnenkort een einde aan komt!
Foei, foei Peter. Ook nog de naam van de firma noemen.
Het gehele project loopt precies volgens schema. Inderdaad doet de firma veel meer dan alleen asfalteren. De aanwonenden zijn over het algemeen zeer tevreden over de service en aandacht van deze firma. Kortom wij zijn het niet eens!
Peter wil graag een snelweg op die plek, Henk 😉
Volgens mij is het alleen asfalteren toch? De riolering wordt toch ook vervangen?
Het duurt wel lang maar bij het werk aan de snelweg hoeven ze geen rekening te houden met omwonenden.
Inderdaad is er veel meer gedaan onder grond en in de eerste maanden is er ook pech geweest met de kou…
En hier kun je tenminste zien dat er wat gedaan is op de rivierweg is er soms weining van te zien …