Zo’n 350 klanten hebben de pop-up winkel van jongeren bezocht op donderdag en vrijdag. In de winkel verkochten scholieren producten van hun bedrijf. Het ging hierbij om een leerproject voor jongeren, georganiseerd door DoesburgBruist!

 

De insteek van de winkel was vooral wat ondernemerschap inhoudt, hoe je plannen leert schrijven, hoe je moet samenwerken, productie moet draaien en doorzettingsvermogen en creativiteit moet tonen.

 

Naar schatting hebben zo’n 350 mensen de winkel, die gevestigd was in het voormalige bankpand van ABN Amro, bezocht. ‘Alle bedrijfjes hebben goed verkocht en een aantal waren op vrijdagmiddag uitverkocht. Iedereen heeft winst gedraaid, dus niemand is failliet gegaan’, aldus Desiree Kester namens de organisatie.

 

De organisatie laat weten positief terug te kijken op dit project. Kester: ‘Sommige Doesburgse ondernemers hebben er zelfs veel van opgestoken en sowieso hebben we er allen veel positieve energie voor teruggekregen. Alle jonge Doesburgse ondernemers kwamen de initiatiefnemers persoonlijk bedanken en vroegen wanneer het volgende project wordt gestart.’

 

Ook wethouder Ellen Mulder die samen met lookalikes Maxima en Willem-Alexander de opening deed, was enthousiast over het project en ze hoopt dat dit volgend jaar een vervolg krijgt.

 

‘DoesburgBruist! valt sinds 2015 onder het Ondernemersfonds en we wachten met spanning af wat de mogelijkheden zullen zijn om de activiteiten verder uit te bouwen’, aldus Kester.