DoesburgDirect.nl onderzoekt reacties op berichten

DoesburgDirect.nl is een enquête gestart over reacties op de website. De hoofdredactie hoopt beter inzicht te krijgen in de meningen van lezers op de reacties die geplaatst worden onder berichten op DoesburgDirect.nl.

 

Aanleiding voor het onderzoek is ergernis bij een deel van de lezers op de reacties op de site. ‘Ik krijg mailtjes en word aangesproken door trouwe lezers die soms moeite hebben met de reacties. Vooral de toon van de reacties en het feit dat vaak dezelfde personen negatieve reacties plaatsen, vinden mijn lezers niet leuk. Dan is het mijn taak om het beeld hieronder helder te krijgen en te kijken wat er aan te doen’, aldus Richard Kok, founder van DoesburgDirect.nl.

 

De enquête liep afgelopen week. Lezers van DoesburgDirect.nl werden uitgenodigd om mee te doen aan het minionderzoek. Inmiddels is de enquête gesloten en gaat de hoofdredactie aan de slag met de uitkomsten.

 

2 reacties

  1. Frans van der krul

    Vind Doesburgdirect een goed platvorm om reacties op kwijt te kunnen, andere wegen zijn er meestal niet.
    Als de reacties alleen maar hoera reacties zijn zal het de interesse om DD te lezen zeker sterk afnemen.
    Door de reacties kan oa de lokale politicus lezen hoe de burgers erover denken en zo meer te weten komen wat onder hen leeft.Dit medium is eigenlijk het enige platvorm waarbij dit kan en zo wordt de afstand tussen burger en de politiek wat kleiner.
    Ieder vogeltje heeft zo zijn eigen toontje en denk dat de soms negatieve reacties meer moeten worden gezien als verbetering voorstellen en ideeën.

  2. Gert-Jan Tas

    Ik kan me bij Frans van der Krul aansluiten.

    Als beroepsmatige “tegendraadse meedenker” ervaar ik wat ook op de sociale media gebeurt nl. dat wat je zegt of wat je schrijft vaak niet is wat de ander wil horen en soms ook niet wat je bedoelde.
    Ik heb dan ook een tegeltjes wijsheid die luidt: “Ik weet dat je gelooft te hebben begrepen wat ik zei, maar ik twijfel of je beseft dat wat je hebt gehoord niet is wat ik bedoelde.”

    De snelheid van sociale media, en ook van Doesburg Direct, staat daarmee op wat gespannen voet met even de tijd nemen om je eigen reactie tegen het licht te houden en zo de wellicht mogelijke misverstanden al op voorhand weg te nemen.
    Aan de andere kant kan “reuring” die nu wel eens ontstaat ook louterend werken en briljante oplossingen opleveren. Zelfs “rakelingen” (een positief woord voor iets nieuws dat je terecht hebt ondernomen maar dat (nog) niet tot het gewenste resultaat heeft geleid) zijn welkom.

    Bedenk wel dat wat je als hoofdredactie ook met de evaluatie van de reacties doet, elke maatregel die je neemt of afspraak die je maakt heeft een houdbaarheidsdatum. Niets is voor de eeuwigheid, of anders gezegd, ook de eeuwigheid is tijdelijk.

    Succes met DoesburgDirect!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

© 2020 DoesburgDirect.nl

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑