Doesburgse ondernemers komen met klantenpas

Ruim 35 ondernemers uit Doesburg gaan gezamenlijk een klanten- en spaarpas uitgeven. Met de pas kunnen pashouders bij de deelnemende ondernemers dukaten sparen.

Met de pas kunnen de pashouders bij de deelnemende ondernemers dukaten sparen op basis van 1 procent van hun aankoopbedrag en de gespaarde dukaten (1 dukaat = 0,01 euro) kan men tevens weer bij de deelnemende ondernemers gebruiken als betaalmiddel.

De pas kost eenmalig 3,50 euro, waarbij op de pas dan al 100 dukaten ( = 1 euro) aan spaartegoed is opgenomen.

De eerste ‘Dukatenpas’ wordt binnenkort aangeboden aan burgemeester Loes van der Meijs. Wanneer dat is, wordt later bekend gemaakt. Vanaf 15 oktober is de pas te verkrijgen bij de aangesloten ondernemers. Dat zijn er ruim 35.

Met de introductie van de Dukaten spaarpas hopen de deelnemende ondernemers dat de consumenten uit Doesburgers en nabije omgeving nog meer hun boodschappen en andere bestedingen in Doesburg zullen doen.

De deelnemende bedrijven zijn:

Bennies Barbershop bij Only for Men Barend Ubbinkweg  9
Sonneveld Rijwielen Gasthuisstraat 20
Rootz Hair & Care Kerkstraat 12
Edelsmederij Tobias Kerkstraat 14
Lekkerszenzo Kerkstraat 20
Hillenaar Optiek Kerkstraat 21
Door Mode Kerkstraat 22
Labels by Door Kerkstraat 47
Jack in the Box Kerkstraat 24 a
Boek en Buro Nieuwenhuis Kerkstraat 32
Chinees Restaurant China Kerkstraat 33
HANS-Ouderwets lekker! Kerkstraat 38
Noor Amsterdam Kerkstraat 41
Avanti schoenen Kerkstraat 49
Ter Steeg Lederwaren Meipoortstraat 4
Etos Drogisterij Meipoortstraat 11
Primera Doesburg Meipoortstraat 12
Kadoes Meipoortstraat 18
Glasatelier JEVABA Meipoortstraat 23
Hoogeveen bloemen en planten Meipoortstraat 27
Bertram & Brood Doesburg Meipoortstraat 28
Stippels en Rozen Meipoortstraat 35
Fieret’s Vishandel Meipoortstraat 36
Schoenmaker Van der Sluis Meipoortstraat 38
Sonja’s brood en banket Ooipoortstraat 7
Lunchroom De Goede Smaeck Ooipoortstraat 13
Bloemisterij The Greenroom Ooipoortstraat 21
Ralph Klaassen Slaapspecialist Ooipoortstraat 23
Bennies Barbershop Ooipoortstraat 24
Keurslagerij de Worstepinne Ooipoortstraat 30
Restaurant Het Zesde Zintuig Roggestraat 1
Caldo E Freddo Roggestraat 4
Eet- en Drinkgelegenheid De Bonte Hond Roggestraat 8
Zilversmederij Blok Roggestraat 12
FysioKort Zandbergstraat 10

 

Deze site wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Vrienden van DoesburgDirect.nl’. Dat zijn XycleservicePlusFitDoesburgRootzCarConceptDelikasaKoenen Echte BakkerTimeOut EventsLekkerszenZoRestaurant De LiefdeHillenaar OptiekGasthuiskerk Doesburg,  Stadshotel Doesburg en Edelsmederij Tobias.

8 reacties

  1. Frans van der Krul

    Zag pas later de lijst na mijn vorige reactie, ik koop maar bij 4 van deze zaken.
    Over de rest van de voorwaarden moeten we het maar zien wat het wordt of is?

  2. robert duis

    @ Ondernemers in Doesburg.

    Om het goed te kunnen begrijpen:
    ——————————————-
    1) Wie verkoopt het “Pasje” van € 3.50 en waar blijft die € 3.50?
    2) Met € 1.00 gratis dukaten betekent dat de eerste € 250.00 bestedingen geen
    beloning opleveren.
    3) Met 1% werkelijke korting moet om € 10.00 voordeel te bereiken € 1.000.00
    links en rechts bij elkaar gekocht worden.
    4) Bij aankoop van twee koffie tegen € 5.00 totaal moeten 5 dukaten “geadministreerd”
    worden en dat lijkt een bezigheid die voor de leverancier te tijdrovend en te duur
    moet zijn en voor de client nauwelijks interessant om niet te zeggen, heel vervelend.
    5) Net als de heer Frans van der Krul kopen de meeste inwoners maar bij een klein aantal
    leveranciers. De prikkel van 1% is weinig uitnodigend dat aantal te vergroten, althans
    om die specifieke reden.

    Nodig een ieder graag uit om tegen deze “redeneringen” aan te schoppen.

    Voor diegenen die roepen:
    ———————————
    “Robert Duis kom dan met een beter plan!”, zou ik willen zeggen:
    “Bij aankoop van € 20.00 of meer betaalt de leverancier € 1.00
    voor de parkeer-kosten” en wel automatische verwerkt.

  3. Ton Bulte

    Wat n moeilijk spaar systeem, 1% korting op de aankoop prijs is beter zichtbaar, en meer dan de helft van de Doesburgse Ondernemers doet niet mee , jammer weer geen eenheid.

  4. Cas Burger

    Ik pas…
    Cas

  5. Peter van den Broeke

    Naar mijn mening is het jammer dat de pas geld kost (3,50). Als men wil dat er méér in Doesburg gekocht wordt dan zou de pas gratis moeten zijn. Ook is het jammer dat deze dukaten alleen in Doesburg te verkrijgen en te besteden zijn. Als de dukaten ook in de regio te verkrijgen en te besteden zouden zijn dan heb je een groter bereik en dus een nog grotere kans op extra klandizie.

  6. Hanneke Hoed

    Beste heren die bijna altijd wel op Doesburg Direct reageren en een uitgesproken mening hebben :nieuwe initiatieven hoeven heus niet altijd direct breed gedragen en omarmd te worden maar kunt u nu eens niet positief reageren en een afwachtende houding aannemen? Op die manier krijgen goedbedoeldende ondernemers,waar ikzelf er een van ben, misschien wel de kans om het tij te keren? Graag zie ik een ieder van u als klant in mijn winkel!

  7. robert duis

    @ Hanneke Hoed.

    Heren, ook dames met een uitgesproken mening en een kritische blik op
    plannen van de Gemeente en van ondernemers in het algemeen, dragen
    vaak meer bij tot een mogelijk goed resultaat, dan de mensen die zich beperken
    tot de bekende kreten: “Afwachten, wat het gaat worden! Leuk! Goed Gedaan!
    Mooi initiatief!”

    “Ondernemers” welke in hun marketing plannen het lef hebben om een relatie
    een korting van 1% voor te stellen, zou ik “Ondergevers” willen noemen.

    Als ik vroeger een relatie een korting van 1% zou hebben durven voorstellen,
    dan was het niet ondenkbaar, dat mij de deur gewezen zou zijn geworden
    c.q. mijn relatie de dokter voor mij had gebeld.

  8. Mevr. H.F. Steenbergen

    Ik koop maar bij vier ondernemers die op deze lijst hierboven vermeld staan. Zelf zou ik zo’n pas niet aanschaffen, omdat er weinig voordeel uit te halen valt voor mij als consument. En mijn inziens, zoals ik het hier boven lees veel te veel gedoe voor de ondernemers aan administratie. Als consument krijgt je dan weer het zoveelste pasje in je portemonnee. Ik kom meer in de supermarkten dan dat ik in de binnenstad van Doesburg kom.

    Het gaat net als zegels sparen voor een bepaalde actie. De kaarten krijg ik nooit vol. En is de kaart vol, dan is de actie weer voorbij.

    De kosten van de pas moeten worden omgezet in 350 dukaten aan spaartegoed. Dan heeft de consument in iedere geval de pas kosten er uit. En of je dan de korting eruit haalt is aan het koopgedrag van de consument.

© 2021 DoesburgDirect.nl

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑