Ruim 35 ondernemers uit Doesburg gaan gezamenlijk een klanten- en spaarpas uitgeven. Met de pas kunnen pashouders bij de deelnemende ondernemers dukaten sparen.
Met de pas kunnen de pashouders bij de deelnemende ondernemers dukaten sparen op basis van 1 procent van hun aankoopbedrag en de gespaarde dukaten (1 dukaat = 0,01 euro) kan men tevens weer bij de deelnemende ondernemers gebruiken als betaalmiddel.
De pas kost eenmalig 3,50 euro, waarbij op de pas dan al 100 dukaten ( = 1 euro) aan spaartegoed is opgenomen.
De eerste ‘Dukatenpas’ wordt binnenkort aangeboden aan burgemeester Loes van der Meijs. Wanneer dat is, wordt later bekend gemaakt. Vanaf 15 oktober is de pas te verkrijgen bij de aangesloten ondernemers. Dat zijn er ruim 35.
Met de introductie van de Dukaten spaarpas hopen de deelnemende ondernemers dat de consumenten uit Doesburgers en nabije omgeving nog meer hun boodschappen en andere bestedingen in Doesburg zullen doen.
De deelnemende bedrijven zijn:
Bennies Barbershop bij Only for Men | Barend Ubbinkweg 9 |
Sonneveld Rijwielen | Gasthuisstraat 20 |
Rootz Hair & Care | Kerkstraat 12 |
Edelsmederij Tobias | Kerkstraat 14 |
Lekkerszenzo | Kerkstraat 20 |
Hillenaar Optiek | Kerkstraat 21 |
Door Mode | Kerkstraat 22 |
Labels by Door | Kerkstraat 47 |
Jack in the Box | Kerkstraat 24 a |
Boek en Buro Nieuwenhuis | Kerkstraat 32 |
Chinees Restaurant China | Kerkstraat 33 |
HANS-Ouderwets lekker! | Kerkstraat 38 |
Noor Amsterdam | Kerkstraat 41 |
Avanti schoenen | Kerkstraat 49 |
Ter Steeg Lederwaren | Meipoortstraat 4 |
Etos Drogisterij | Meipoortstraat 11 |
Primera Doesburg | Meipoortstraat 12 |
Kadoes | Meipoortstraat 18 |
Glasatelier JEVABA | Meipoortstraat 23 |
Hoogeveen bloemen en planten | Meipoortstraat 27 |
Bertram & Brood Doesburg | Meipoortstraat 28 |
Stippels en Rozen | Meipoortstraat 35 |
Fieret’s Vishandel | Meipoortstraat 36 |
Schoenmaker Van der Sluis | Meipoortstraat 38 |
Sonja’s brood en banket | Ooipoortstraat 7 |
Lunchroom De Goede Smaeck | Ooipoortstraat 13 |
Bloemisterij The Greenroom | Ooipoortstraat 21 |
Ralph Klaassen Slaapspecialist | Ooipoortstraat 23 |
Bennies Barbershop | Ooipoortstraat 24 |
Keurslagerij de Worstepinne | Ooipoortstraat 30 |
Restaurant Het Zesde Zintuig | Roggestraat 1 |
Caldo E Freddo | Roggestraat 4 |
Eet- en Drinkgelegenheid De Bonte Hond | Roggestraat 8 |
Zilversmederij Blok | Roggestraat 12 |
FysioKort | Zandbergstraat 10 |
Deze site wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Vrienden van DoesburgDirect.nl’. Dat zijn Xycleservice, PlusFitDoesburg, Rootz, CarConcept, Delikasa, Koenen Echte Bakker, TimeOut Events, LekkerszenZo, Restaurant De Liefde, Hillenaar Optiek, Gasthuiskerk Doesburg, Stadshotel Doesburg en Edelsmederij Tobias.
Zag pas later de lijst na mijn vorige reactie, ik koop maar bij 4 van deze zaken.
Over de rest van de voorwaarden moeten we het maar zien wat het wordt of is?
@ Ondernemers in Doesburg.
Om het goed te kunnen begrijpen:
——————————————-
1) Wie verkoopt het “Pasje” van € 3.50 en waar blijft die € 3.50?
2) Met € 1.00 gratis dukaten betekent dat de eerste € 250.00 bestedingen geen
beloning opleveren.
3) Met 1% werkelijke korting moet om € 10.00 voordeel te bereiken € 1.000.00
links en rechts bij elkaar gekocht worden.
4) Bij aankoop van twee koffie tegen € 5.00 totaal moeten 5 dukaten “geadministreerd”
worden en dat lijkt een bezigheid die voor de leverancier te tijdrovend en te duur
moet zijn en voor de client nauwelijks interessant om niet te zeggen, heel vervelend.
5) Net als de heer Frans van der Krul kopen de meeste inwoners maar bij een klein aantal
leveranciers. De prikkel van 1% is weinig uitnodigend dat aantal te vergroten, althans
om die specifieke reden.
Nodig een ieder graag uit om tegen deze “redeneringen” aan te schoppen.
Voor diegenen die roepen:
———————————
“Robert Duis kom dan met een beter plan!”, zou ik willen zeggen:
“Bij aankoop van € 20.00 of meer betaalt de leverancier € 1.00
voor de parkeer-kosten” en wel automatische verwerkt.
Wat n moeilijk spaar systeem, 1% korting op de aankoop prijs is beter zichtbaar, en meer dan de helft van de Doesburgse Ondernemers doet niet mee , jammer weer geen eenheid.
Ik pas…
Cas
Naar mijn mening is het jammer dat de pas geld kost (3,50). Als men wil dat er méér in Doesburg gekocht wordt dan zou de pas gratis moeten zijn. Ook is het jammer dat deze dukaten alleen in Doesburg te verkrijgen en te besteden zijn. Als de dukaten ook in de regio te verkrijgen en te besteden zouden zijn dan heb je een groter bereik en dus een nog grotere kans op extra klandizie.
Beste heren die bijna altijd wel op Doesburg Direct reageren en een uitgesproken mening hebben :nieuwe initiatieven hoeven heus niet altijd direct breed gedragen en omarmd te worden maar kunt u nu eens niet positief reageren en een afwachtende houding aannemen? Op die manier krijgen goedbedoeldende ondernemers,waar ikzelf er een van ben, misschien wel de kans om het tij te keren? Graag zie ik een ieder van u als klant in mijn winkel!
@ Hanneke Hoed.
Heren, ook dames met een uitgesproken mening en een kritische blik op
plannen van de Gemeente en van ondernemers in het algemeen, dragen
vaak meer bij tot een mogelijk goed resultaat, dan de mensen die zich beperken
tot de bekende kreten: “Afwachten, wat het gaat worden! Leuk! Goed Gedaan!
Mooi initiatief!”
“Ondernemers” welke in hun marketing plannen het lef hebben om een relatie
een korting van 1% voor te stellen, zou ik “Ondergevers” willen noemen.
Als ik vroeger een relatie een korting van 1% zou hebben durven voorstellen,
dan was het niet ondenkbaar, dat mij de deur gewezen zou zijn geworden
c.q. mijn relatie de dokter voor mij had gebeld.
Ik koop maar bij vier ondernemers die op deze lijst hierboven vermeld staan. Zelf zou ik zo’n pas niet aanschaffen, omdat er weinig voordeel uit te halen valt voor mij als consument. En mijn inziens, zoals ik het hier boven lees veel te veel gedoe voor de ondernemers aan administratie. Als consument krijgt je dan weer het zoveelste pasje in je portemonnee. Ik kom meer in de supermarkten dan dat ik in de binnenstad van Doesburg kom.
Het gaat net als zegels sparen voor een bepaalde actie. De kaarten krijg ik nooit vol. En is de kaart vol, dan is de actie weer voorbij.
De kosten van de pas moeten worden omgezet in 350 dukaten aan spaartegoed. Dan heeft de consument in iedere geval de pas kosten er uit. En of je dan de korting eruit haalt is aan het koopgedrag van de consument.