Drukste fietspad van Doesburg geheel vernieuwd

Wethouder Fred Jansen van verkeer heeft het drukste fietspad van Doesburg weer geopend. Ruim 6 weken is er gewerkt aan een veilig en comfortabel fietspad dat de stad verbindt met Beinum.

Hiermee is een einde gekomen aan de overlast van de werkzaamheden en kunnen we weer jaren vooruit met een mooi, veilig en verbreed fietspad’, aldus wethouder Fred Jansen.

De totale lengte van het vernieuwde fietspad is anderhalve kilometer. De werkzaamheden hadden ingrijpende gevolgen voor zowel voetgangers, fietsers en het verkeer.

De kwaliteit van het fietspad sluit nu aan bij de wensen van de Nederlandse Fietsersbond. Het is ook een goede verbetering voor toerfietsers en wielrenners die Doesburg bezoeken, zo stelt Jansen.

Het project is tot stand gekomen in samenwerking met Stichting Gehandicaptenraad Doesburg en het Waterschap Rijn en IJssel.

Deze site wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Vrienden van DoesburgDirect.nl’. Dat zijn Xycleservice, PlusFit DoesburgRootz, CarConcept, Delikasa, Koenen Echte Bakker, TimeOut Events, Dierendingen, LekkerszenZo, Restaurant De LiefdeHillenaar Optiek, Gasthuiskerk Doesburg en Hotel Doesburg.

3 reacties

  1. egberts

    alleen is de kruising van de doormansingel en de barend ubbinkweg nog steeds een gevaarlijk stuk voor een fietser om te nemen.

  2. Gerard Visser

    Wat moet er dan veranderd worden geef dan een een goede oplossng als je het weet

  3. Frans Schilderman

    Dat is heel mooi geworden kan niet anders zeggen, maar er bestaat ook nog steeds een gevaarlijke verkeerssituatie met betrekking tot voetgangers die vanaf de Ooi via de Koppelweg richting de Linie of Beinum lopen, langs deze weg zou toch ook een trottoir moeten komen voor de veiligheid van voetgangers en dus ook voor de automobilist.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

© 2021 DoesburgDirect.nl

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑