GroenLinks wil dat de Kerkstraat in Doesburg autovrij wordt. De oppositiepartij spreekt van een variant waarbij een deel van de Doesburgse binnenstad autovrij wordt en een deel niet.
Al geruime tijd wordt er met tussenpozen gesproken over het mogelijk autovrij maken van de belangrijkste winkelstraten in Doesburg. Voor- en tegenstanders staan nog steeds lijnrecht tegenover elkaar. Het resultaat van deze discussie tot nu toe is dat alleen op zaterdagmiddag de winkelstraten zijn afgesloten voor het doorgaande gemotoriseerde verkeer.
Binnenkort komt in de gemeente het nieuwe ruimtelijke structuurplan aan de orde. Dan zal ook opnieuw de discussie over een definitieve afsluiting op gang komen.
De laatste tijd duikt echter volgens GroenLinks steeds vaker een nieuwe variant op. Deze komt er op neer dat alleen de Kerkstraat een autovrije winkelstraat wordt die ook als zodanig wordt ingericht. Dit wordt dan Doesburgs hoofdwinkelstraat.
‘Hier zal de hoofdstroom van het winkelende publiek naar toe trekken. Hier zullen dan geleidelijk aan ook de winkels komen die het meeste te bieden hebben. Dit wordt, kortom, de gezelligste winkelstraat van Doesburg. Ook fietsers moeten hier welkom zijn’, aldus een woordvoerder van GroenLinks Doesburg.
In het plan van GroenLinks worden de Meipoortstraat en Ooipoortstraat zogenaamde aanloopstraten. Hier blijft het gemotoriseerde verkeer welkom, de Meipoortstraat in en de Ooipoortstraat uit of andersom.
Het winkelbestand zal zich, zoals ook elders is waargenomen, geleidelijk aan deze situatie aanpassen. Het niveau van de winkels wordt volgens GroenLinks hier iets minder dan in de Kerkstraat. Ook de gemiddelde huren zullen per m² wat lager zijn, stelt GroenLinks.
Verder zal hier geen sprake zijn van een aaneengeschakeld winkelfront maar zullen winkels worden afgewisseld met woonpanden of kantoren. Dit is ook nu al het geval.
Een groot bijkomend voordeel van deze variant is volgens GroenLinks dat het moeilijker wordt voor automobilisten om dwars door de stad te rijden. De mensen zullen daarom sneller geneigd zijn om hun bestemming in de binnenstad te bereiken via de Singels.
GroenLinks: ‘Het stadscentrum wordt dus autoluwer gemaakt en dat is voor een historische binnenstad die zich voor het toerisme wil profileren een goede zaak. Toch blijft de hele binnenstad, uitgezonderd de Kerkstraat, voor het autoverkeer bereikbaar’.
Deze site wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Vrienden van DoesburgDirect.nl’. Dat zijn Xycleservice, PlusFit Doesburg, Rootz, CarConcept, Delikasa, Koenen Echte Bakker, TimeOut Events, Dierendingen, LekkerszenZo, Restaurant De Liefde, Hillenaar Optiek, Gasthuiskerk Doesburg en Hotel Doesburg.
@Groen Links.
Wat dacht U van te gaan wandelen op de mooie POSBANK aan de andere kant van de IJSSEL
en de ONDERNEMINGEN in het CENTRUM van Doesburg niet te beroven van “Traffic” of
wel de verzamelnaam van “Verkeer en Business”.
Enige bescheidenheid in het opleggen van Uw “groene opvattingen” zou U sieren net zoals
de mensen met andere dan groene ideeën begrijpen, dat wij ons in de NATUUR netjes
hebben te gedragen.
“You can’t have it ALL!”
Wij leggen niets op, we doen slechts een voorstel.
Dat u geen voorstander bent van een dergelijk voorstel is ons reeds lang bekend
ach….daar is die robert weer met zijn posbank… nou als u zo graag wilt rijden rij dan op de TT van Assen …..
ik ben er al jaren voor om de binnen stad dicht te maken voor verkeer en niet alleen in het weekend maar het hele jaar… de ondernemers zijn niet beter in Doesburg dan waar de binnen stad ook is afgesloten voor verkeer namelijk zutphen, arnhem, doetinchem, dieren enz……waar een wil is is een weg en het winkelend publiek kan eindelijk eens fatsoenlijk lopen ipv. dat er overal reclame borden staan en terrassen waar omheen moet.. maar ga het dan ook handhaven en niet zoals nu op zaterdag waar je overreden wordt door fietsers en bromfietsers, zet er handhavers op die waarschuwen of bekeuren..anders werkt het niet….
Tsja, een plan zonder plan.
Ik heb de GroenLinks Doesburg website even bekeken, want ik wilde toch wel wat details kennen voor ik reageer.
Helaas, het laatste “nieuws” op de site is van 24 maart; of krijg ik een oude gecachte pagina niet uit mijn pc?
Ook in het verkiezings plan 2014 wordt je niet veel wijzer.
Zonder ook maar enig detail van het plan te kennen zou ik mijn eigen plan willen aanreiken; alle stadspoorten weer
herinrichten en de sleutel weggooien.
Iets serieuzer; alleen de Kerkstraat afsluiten creëert m.i. een heel groot verschil tussen middenstanders met en middenstanders zonder “open” straat. Sluit dan ALLE winkelstraten af, nog beter naar mijn idee, laat ALLE straten open.
En voor de wat verdere toekomst: Kunnen we van de hele binnenstad geen webwinkel maken? Alle mensen EN auto’s er uit. Shoppen vanuit je luie stoel en virtueel toeristje spelen en 24 uur per dag galeries bekijken. Maakt niet uit of het pijpenstelen regent, sneeuwt, vriest …… LEUK!
Hoe dan ook, ik wacht het definitieve plan af voordat ik mijn mening vorm.
Vraag aan Groenlinks:
Waarom de Meipoortstraat en Ooipoortstraat niet auto vrij of auto arm maken?
Als de Kerkstraat als start zeker welkom als het doel maar is om meer gemotoriseerd verkeer te gaan weren uit bepaalde straten van het centrum(Wel voor laden en lossen een oplossing)
@W. van Dooren.
Ja ….. van die Posbank kan ik geen genoeg krijgen.
Weet eerlijk gezegd geen andere plek zo mooi als de Posbank als het gaat om “wandelen”.
Voor de TT van Assen zal ik op z’n minst eerst een motorfiets-rijbewijs moeten gaan halen.
Voor autoraces denk ik eerder aan Zandvoort.
Ga eens kijken in de PC Hooftstraat in Amsterdam: brede trottoirs voor het winkelende publiek,
dat helemaal geen last heeft van fietsers.
Auto’s die een beperkte tijd mogen parkeren, waardoor een uitstekende “doorstroom” ontstaat
van kijkers ….en kopers.
Was U het destijds die verkondigde…” dat je Amsterdam niet met Doesburg kan vergelijken?” Onzin!
Een binnenstad afsluiten voor verkeer is net zo dom als het afsluiten van iemands bloedsomloop.
@Bert Stulp.
Neem aan dat U Uw voorstellen ook verwezenlijkt wilt zien? Hopelijk geen voorstel om het voorstel?
Ik scherm toch ook niet met de zinsnede: “Ik wist al lang dat U het “omgekeerde” van mening bent!”
@ Gert-Jan Tas.
Gelukkig een medestander: Laat vooral alle straten “OPEN!”
Geef duidelijker aan dan nu het geval is: 30 KM max.
Zorg dat de trottoirs door de voetgangers gebruikt kunnen worden; haal dus kettingen en andere
belemmeringen weg.
Maak een parkeer-mogelijkheid van max. 2 uren met strenge controle.
Dit is de beste “antistolling” voor een binnenstad als wij de vergelijking met de menselijke bloedsomloop
nog even doortrekken.
@robert… brede trottoirs???? in centrum Doesburg?? en dan wilt u nog steeds auto’s er door heen laten rijden?? en ja natuurlijk meneer robert nooit iets proberen staat boven aan uw lijst.
geef het eens een jaar om de binnen stad dicht te zetten met name de straten die nu op zaterdag al dicht zijn en misschien is het wel een goed idee na een jaar.
“Een binnenstad afsluiten voor verkeer is net zo dom” ??? dus al die steden en dorpen die dat hebben zijn dom? waarom bestaan die centrums dan nog??? nee, u zegt bij voorbaat al dit kan niet en dit lukt niet (dom), tja zulke mensen hebben wij nodig in Doesburg die over lopen van positiviteit en vooral niets willen proberen, misschien omdat ze bang zijn dat het toch een goed idee was, en dat u uw mening moet corrigeren.
En uw reactie over de TT daar reageer ik niet eens op want daar in kan ik al uithalen dat u ander mans mening niet accepteert, wie zei het ook al weer. wat doet mijn mening er toe als de ander er niet naar luistert.
succes groen links en ik hoop op alle partijen dat ze mee gaan.
Goede, scherpe discussie. Dat mag. Maar nu niet uit de bocht vliegen door op de man te spelen. Laten we argumenten blijven uitwisselen zonder al te scherpe woorden. Dank u allen!
Ik ben benieuwd wat dit artikel over GroenLinks teweeg gaat brengen. Deze discussie wordt ieder jaar wel weer eens gevoerd zonder dat er besluiten worden genomen. En dan bedoel ik concrete besluiten! Meestal wordt er weer een bureau in de arm genomen om een duur rapport te schrijven wat vervolgens de (onderste) la ingaat nadat het met beel bombarie wordt geintroduceerd.
Verras me!!
@ W. van Dooren.
a) Laten wij beginnen vast te stellen dat het advies van de Heer Richard Kok
niet door mij genegeerd zal worden.
b) Brede trottoirs, altijd bedoeld in combinatie met EEN(1) – richtingsverkeer.
Dat is mogelijk met zowel brede trottoirs aan beide kanten van de straat,
als met geparkeerde auto’ s aan beide kanten van de rij-weg.
Zoals reeds voorgesteld: bovendien een maximum twee (2) uren parkeer – beleid met strenge controle.
c) Misschien heb ik iets gemist, maar voor zover ik weet, zijn de grote winkelstraten reeds meer dan een jaar
afgesloten tijdens het week-einde. Dit alle dagen van de week te gaan doen, zal weinig verschil laten zien
in de resultaten. Zover ik weet zijn de ondernemers-winkeliers onderling ook aardig “verdeeld” over het
wel- en niet afsluiten van de winkelstraten voor het auto-verkeer?
d) Wil, als ik U daar een plezier mee doe, mijn kwalificatie “dom” wel wijzigen in “onverstandig”.
De vraag is trouwens: Weet U zo zeker dat de ondernemers-winkeliers in genoemde steden helemaal
tevreden zijn met de door U voorgestelde maatregelen? Indien U mij rapporten kunt overhandigen met
duidelijke aanwijzingen in die richting, dan zal het Groen Links geen moeite geven om de Gemeente
Doesburg te kunnen overtuigen.
e) Ik geef mijn mening – weliswaar niet graag – voor een betere mening!
Waarvan Akte!
f) Dat mijn opmerking over de TT-ASSEN niet als “grap” is overgekomen, ligt misschien niet aan U,
maar misschien wel aan de slechte grap of misschien zelfs wel aan ondergetekende.
@Gemeente Doesburg.
Mocht Uw college besluiten om de voorstellen van GROENLINKS te honoreren,
lees dan vooral eens dit artikel uit Engeland over “BUSKING”.
Misschien een methode om in de zomer-maanden het Centrum van Doesburg een beetje
op te vrolijken?
http://playing-traditional-jazz.blogspot.se/2014/04/playing-traditional-jazz-anyone-for.html
http://www.blueriverjazzband.com doet daar in elk geval graag aan mee!
@ robert u heeft gelijk.
Er zijn mensen die zich afvragen waarom GroenLinks niet alle winkelstraten wil afsluiten voor het gemotoriseerde verkeer. Hierover is echter al minstens dertig jaar gediscussieerd en het is nooit gelukt. Daarom zijn we realistisch geworden en stellen nu voor om alléén de Kerkstraat (vanaf de Markt) autovrij te maken. Dit is immers nu ook al de drukste winkelstraat. Hopelijk gaan de ondernemers in de Kerkstraat hier in meerderheid mee akkoord.
In een plaats als Renkum (ongeveer even groot als Doesburg) waren de ondernemers heel tevreden na de invoering van een autovrije winkelstraat in de jaren tachtig.
@Bert Stulp.
Dit idee is al jeren eerder gelanceerd door mijn schoonvader Herman Gorter, in die tijd voorItter van DOV. Niet verrassend nieuw dus!
U heeft het over “vanaf de markt afsluiten” U realiseert zich waarschijnlijk niet dat het verkeer in de Kerkstraat naar de markt toe rijdt en niet er vanaf. Eenrichtingsverkeer!!
@Peter van den Broeke
GL is de partij van de fietsers. Daarvoor is in (op?) de Kerkstraat wel 2-richtigsverkeer toegestaan.
@ Doesburg.
“The Proef van de Pudding zit in het Eten”……….U begrijpt wat ik bedoel!
————————————————————————————————————-
Vroeg een winkelier (noem geen naam) in de Kerkstraat (deed even een boodschap):
“Wilt U eigenlijk wel- of niet deze straat af laten sluiten voor het verkeer?
Antwoord: “Nee! ….en als toegift en..VRIJ PARKEREN!” .. hetgeen ik eerlijk gezegd verwachtte!
“Heeft U enig idee wat Uw collega-winkeliers eigenlijk willen?”
Antwoord: ” Geen IDEE!”. ……….hetgeen ik niet verwachtte!
Hoezo een Ondernemersvereniging?
Robert Duis,
Waarom had je wat anders verwacht? Het is en blijft ieder voor zich zelf en ook in de verplichte vereniging.
Met de komst van een ondernemrsfonds is er nog steeds geen einde aan de verdeeldheid binnen ondernemend Doesburg.
@Gert Jan Tas
Dan snap ik het helemaal niet meer. Als foetser mag je straks helemaal niet meer door de Kerkstraat mocht het doorgang vinden wat men bij GL voor ogen heeft.
Liever geen afsluiting voor het verkeer in de binnenstad. De zaterdagen vind ik persoonlijk zeer vervelend als alles is afgesloten. Meestal ga ik naar een andere stad om dan maar mijn boodschappen te doen. Wel moet er beter lostijden komen voor vrachtverkeer. Vaak sta je een kwartier in de stad vast.
Een omdenkgedachte: de drie winkelstraten open laten voor alle verkeer (zaterdagafsluiting wel heel prettig) . Deze drie straten zó inrichten dat er een smal rijgebied ontstaat voor auto’s/fietsers , bv. door een andere kleur of door een duidelijke “lijn”sfscheiding, zoals nu in de Kloosterstraat gerealiseerd is.
Hierdoor worden auto’s gedwongen om achter fietsers te blijven rijden. Geen inhaalmogelijkheden creëren door de inrichting ( bv. door een aantal smalle boompjes)
In principe zijn deze straten voetgangersgebied en is als zodanig ook aangegeven, zoals er ook fietsstraten bestaan ( en waar andere weggebruikers zich aanpassen aan voetgangers en niet andersom). Geen paaltjes meer. Deze creaties vind je vaak in Bv. Frankrijk/Italië. Beperkte p-mogelijkheid langs de straten, waardoor winkeletalages goed gezien worden. Iedereen tevreden…….dit is mijn bijdrage.
@ Corrien.
Dank voor Uw ludiek plan.
In wezen stelt U voor ,”iets”, dat in Doesburg reeds schering en inslag is:
a) Auto’ s worden reeds gedwongen achter fietsers te blijven, nog sterker:
b) Fietsers en auto’ s worden reeds gedwongen achter voetgangers te blijven;
c) In bijna alle straten in de binnenstad van Doesburg hebben voetgangers
door het ontbreken van voldoende trottoirs en geparkeerde auto’ s
de absolute “prioriteit”.
d) De max. 30 km is daarbij essentieel, maar desondanks is het een wonder dat
spelende kinderen, ouden van dagen met rollators en zelfs slenterende- en
niets vermoedende toeristen, zelden met een ambulance weggevoerd worden:
“Het Wonder van Doesburg?”
Ben het trouwens helemaal met U eens:
——————————————————
1) De winkelstraten “open” laten voor het verkeer. Sorry …. ook de zaterdag!
2) Smal rij-gebied voor snel-verkeer en bovendien in slechts een (1)-richting.
3) Beperkt “vrij” parkeren met strenge controle; dit laatste is belangrijk
voor de doorstroom van “kopers”. “Kijkers” leuk, “kopers” nog leuker!
Wij hebben het namelijk wel over het winkel-gebied.
Ik moet helaas toegeven dat ik, om aan de Doesburgse verkeersdrukte te ontsnappen met grote regelmaat naar Parijs, London en Barcelona afreis. Fijn te lezen dat dit binnenkort tot het verleden zou kunnen gaan behoren.
@ Peter van Beek.
De eerste zin van Uw betoog heb ik een aantal malen herlezen.
Kom tot de conclusie dat ik de inhoud van Uw conclusie niet begrijp.
Dat U het wellicht toejuicht dat de verkeersdrukte in Doesburg zal verminderen kan ik nog “volgen”.
Dat U de verkeersdrukte in Doesburg zou kunnen ontlopen door bezoeken af te leggen in de drie
genoemde metropolen ontgaat mij volledig.
Wat ik niet begrijp van Groen links is waar zij de kennis vandaan halen dat de Kerkstraat de belangrijkste winkelstraat zou zijn. Als winkelier krijgen wij van toeristen regelmatig enthousiaste reacties over onze mooie historische binnenstad in combinatie met het gevarieerde winkelaanbod. Hiermee hebben ze het absoluut niet alleen over de Kerkstraat, maar over de GEHELE binnenstad!
om in een plaats als Doesburg met ruim 11.000 inwoners en een compact kern winkelgebied ook nog eens onderscheid te gaan maken met één hoofdstraat gaat mij veel te ver. Laten we alsjeblieft zorgen dat we Doesburg zoveel mogelijk in zijn geheel blijven promoten!!!
Goede gedachte Groen Links. Niet meer dan normaal dat we deze kant opgaan. Ik denk overigens niet dat je de Kerkstraat als hoofdstraat kan of mag classificeren. En alleen één winkelstraat afsluiten lijkt me een halve maatregel. Daarnaast zijn er als iemand dicht bij zijn winkel wil komen nog mogelijkheden genoeg. Ik vraag me af of het afsluiten van de Kerkstraat sluipverkeer door de Bergstraat, Boekholtstraat, Gasthuisstraat, Veerpoortstraat, Kloosterstraat of Kosterstraat gaat veroorzaken. Lijkt me ook niet wenselijk. Autobestuurders die graag over de ‘catwalk’ van de Doesburgse binnenstad willen rijden krijg je er helaas niet zomaar uit. Met een centrale parkeerplek achter AH is dat verbazingwekkend. Het is een mentaliteit. Kortom het hele winkelgebied autovrij en de aanloopstraten alleen bestemmingsverkeer. Vervolgens handhaven, maar dan ook echt.
Deze discussie heeft geen zin mensen allemaal verspilde moeite dit gaat nooit lukken en mevr Steenbergen waar gaat u boodschappen doen alle steden om ons heen hebben afgesloten winkelstraten .
Het liefs hebben de winkeliers dat de mensen met de auto de winkel in kunnen rijden
Theo, het laatste als uitdaging of liever eerst de Burcht?
@ Theo Houkes.
Welcome Back!
U heeft helemaal gelijk!
De hoofdrol-spelers, zijnde de winkeliers hebben over het algemeen
het liefst de auto’s “in” de winkel …… bij wijze van spreken dan.
De “beleid-makers-adviseurs” willen de auto’s over het algemeen niet eens
voor de winkels “langs” laten rijden.
Zoiets als: “De patient hoopt op “anti-stolling”, maar de arts besluit tot amputatie”.
De vergelijking gaat uiteraard niet helemaal op …… maar toch!?
We zijn in Doesburg toe aan een zomerafsluiting en dat voor onze gehele binnenstad.
In de maanden april tot en met september moeten de Meipoortstraat, Ooipoortstraat en Kerkstraat autovrij worden gemaakt. We missen een echt hart in Doesburg, tijdens deze periode creëren we een plein op de kruising Meipoortstraat, Ooipoortstraat en Kerkstraat. Op deze prachtige kruising plaatsen we een ouderwetse houten muziektent waar diverse groepen in het weekend kunnen optreden. Om deze muziektent kunnen omliggende broodzaken/horeca bedrijven diverse terrassen plaatsen.
Doesburg heeft eindelijk een hart waar bewoners en bezoekers van onze prachtige binnenstad rustig kunnen winkelen, recreren en genieten van een heerlijke maaltijd met een glas wijn.
@ Hans Hoogenkamp.
a) Zomerafsluiting van de gehele binnenstad: Heel slecht idee!
b) Muziektent op genoemde kruising: Heel goed idee!
Dat mensen op de straten lopen is helaas aan de winkeliers te wijten. De uitstallingen die ze op de trottoirs zetten dwingen je om over de straat te moeten. Laat dat eerst maar eens verboden worden.
Het terras van Du Midi kent in het midden een doorloop strook, echter als er mensen op het terras zitten is dat helemaal niet meer mogelijk.
Als je met een rollator, rolstoel of kinderwagen loopt moet je helemaal slalommen om de rekken en obstakels van de winkels.
Haal dat allemaal weg en je kunt gewoon over het trottoir dat weliswaar geen echte afscheiding heeft maar wel als zodanig te herkennen is.
Hanny,
Dit pleit eigenlijk om de binnenstad auto vrij te maken.
Het heeft m.i. weinig nut om zonder alle afwegingen te overzien en te bespreken 1 straat af te sluiten die onderdeel uitmaakt van de belangrijkste winkelstraten van Doesburg. Begin jaren ’90 zijn ook vele varianten besproken en besluitvorming hieromtrent is beslist geen sinecure. Ik hoop daarom ook op een zorgvuldig proces en een goed voorstel van het college waarin alle belangen zijn meegenomen.
Nee hoor Frans, niet auto vrij, dan komt er niemand meer in de stad. Het is nu vaak op zaterdag, zeker als het niet zo’n mooi weer is een dooie boel.
Je kunt er een kanon afschieten en dan raak je niemand.
Waarom zou je ook. Elke automobilist weet dat er mensen op straat lopen en kijkt daarom driedubbel goed uit.
Er gebeurt ook nooit een ongeluk.
Denk dat het voor de winkeliers een slechte zaak is om de binnenstad af te sluiten.
Dan blijft er geen winkel meer over.
Voorbeeld: ik verstuur regelmatig pakketjes en dan moet ik daarmee een heel eind sjouwen naar de Primera, en zo ook veel andere bedrijven hier.
Daar wordt je dan echt niet vrolijk van,
@Hanny ten Dolle.
Ben het met Uw bericht van 07 December 23.15 precies 100% eens.
Zonder vrij auto-verkeer in geheel Doesburg (wel 30 km max.) geen “Business” meer.
Het zoveel mogelijk vrijmaken van de trottoirs is inderdaad een belangrijke voorwaarde.
Hanny,
Misschien zou het afsluiten juist de levendigheid terug brengen in de stad en nu juist de auto’s de schuld zijn van de dooie binnen stad.
De kreet Doesburg Bruist op de site met een foto van een eenzame fietser geeft het beeld goed weer.
Ook als je de binnen stad afsluit zal er geen ongeluk kunnen gebeuren met auto verkeer en hoef men niet extra voorzichtig te rijden, ik sluit me voorlopig aan bij Groenlinks als start en de uitbreiding van Hans Hoogenkamp.
Meer dan 30 jaar loopt deze discussie al toen was de weerstand veel hoger dan nu, veel van de tegenstanders zijn uit de binnenstad verdwenen en vervangen door andere winkels met een geheel ander aanbod. Dit biedt nieuwe kansen voor heel Doesburg.
Nu iedereen nog aan het betaalde werk helpen en we hoeven niet alleen meer te leven op het toerisme, Doesburg woon, winkel of slaap stad?
@Tegenstanders van Auto’ s in de binnenstad van Doesburg.
Zou zeggen: “Verenigt U en ga gezamenlijk wonen in een dorp of stad waar dat het geval is”.
Maar laat het bloed (het verkeer) door de aderen (de straten) van Doesburg stromen voor de
Doesburgers die dit een onzinnig idee vinden.
net als op de snelweg maximumen snelheid 130 km per uur gas erop en dat er veel van die tegenstanders weg zijn uit doesburg oke maar de harde kern zit er nog en die praat je niet om en hanny ten dolle als je foto s maakt doe je dat toch ook niet vanuit je auto uitvluchten zoek je en lopen is goed voor de mens moeten ze meer doen
@ Theo: voor mensen die niet zo goed ter been zijn is het een ramp als de afsluiting er komt. En nee… ik fotografeer niet vanuit de auto maar ik doe mijn boodschappen ook in Doesburg en wil dat graag blijven doen.
Lopen is goed maar je moet het wel kunnen en dan nog tassen met boodschappen dragen is niet voor iedereen makkelijk.
@ Voor de dames en de heren die het Centrum van Doesburg willen afsluiten.
Muziektent bouwen is dan helemaal niet nodig >> http://vimeo.com/81591425 >> NEW ORLEANS.
hanny dit zijn uitvluchten mensen die niet goed ter been zijn lopen ook geen zware tassen te sjouwen en die kunnen mooi met hun electrice karretje op straat rustig door de stad rijden zonder door een auto aangereden te worden want je kunt je op de stoep ook niet meer verplaatsen staat ook alles vol maar daar hebben de winkeliers niks op tegen maar auto vrij o jee o jee bang dat er een klantje wegblijft kijk om je heen Doetinchem dieren daar zie je ook mensen met rolators en electrice wagentjes rijden.
en robbert duits muziek tent moet op de plaats komen waar hij altijd gestaan heeft en nergens anders
@Theo Houkes.
For your information: De naam is: Robert Duis.
Oké dus nu weet je waar de muziek tent hoort te staan Robert duis of ben je niet oud genoeg om hem ooit gezien te hebben
@ Theo Houkes >>> Zie deze video >>> https://youtu.be/PY7EtG1nQjc
a) Robert Duis is bijna 80 jaar en woont sinds 1997 in Doesburg.
b) Ben dus wel “oud”, maar ik heb de bedoelde Doesburgse Muziektent in het Park bij de Horizon-school
helaas nooit mogen bewonderen.
c) Zover ik mij goed kan herinneren heeft op deze website (circa twee jaar geleden) een artikel over plannen
van herbouw gestaan: dus voor min of meer dezelfde Muziektent op dezelfde plek in Doesburg.
d) Bovenstaande video: onze http://www.blueriverjazzband.com in een Muziektent in een park in Deventer.
De filmer had alleen “oog en oor” voor de band en jammer genoeg niet voor het publiek:
meer dan 200 mensen zittend- en liggend op het gras in de zon ……. voor de Muziektent.
e) Hoop het mee te maken ooit in de nieuwe muziektent van Doesburg te mogen optreden!
oke jammer dat je hem nooit gezien hebt robert was een leuk tentje heb daar mijn eerste meisje gezoend ik hoop dat ze hem weer herbouwen maar dan wel op de zelfde plek en ik hoop van harte dat je hem nog mag zien de nieuwe dan en robert het leven begint pas bij 80
@ Theo Houkes.
Indien jij wederom een meisje zou willen zoenen voor de herbouwde muziektent
op dezelfde plek in Doesburg, dan zou jij je kunnen wenden tot de telefoonnummers
vermeld op de volgende website:
http://www.muziektentdoesburg.nl/
mooie foto robert klasse dat is hem en dat aanbod klinkt aanlokkelijk maar er is er een die dit niet zo n goed idee vind sorry maar gaat niet lukken maar wel mooie foto en de goede plaats
Ad Theo: Die “elektrice” wagentjes zoals jij zegt, die zijn een crime. Die rijden erg hard en kijken niet uit. Heb vaak genoeg er bijna onder gezeten. Kun je beter auto’s in de stad laten want die kijken tenminste wel goed uit.
De scootmobielen worden zo maar gegeven aan mensen en “rijlessen” en hoe ze een beetje sociaal hiermee om moeten gaan wordt ze niet geleerd.
Ook weten ze soms niet waar ze wel en niet mogen rijden, kom ze tegen midden op de Kraakselaan op de rijbaan.
Nou hanny je probeert je in alle bochten te wringen om de auto in de stad te houden van mij hoeft het niet maar ik heb een oom ook met zo n schootmobiel maar die heeft wel degelijk rijles gehad .
Dus hoe je het went of keert je blijft uitvluchten zoeken