“Made in Arnhem”, “Altijd Nijmegen”, “De Liemers helemaal goed”, “Gelderland levert je mooie streken”, “Zutphen torent boven alles uit”, dit zijn zo wat slogans die door steden en regio’s in de buurt van Doesburg worden gebruikt om de stad of de regio herkenbaar te maken voor het grote publiek en op die manier meer toeristen te kunnen ontvangen. Daar moet als het aan GroenLinks Doesburg ligt de slogan “Doesburg, een warm bad” bij komen.
Doesburg heeft nog geen slogan terwijl volgens GroenLinks onze stad toch helemaal inzet op het toerisme als economische motor voor onze stad. Uit een recente uitspraak van de wethouder van toerisme blijkt echter dat het gemeentebestuur geen slogan wil, meldt GroenLinks.
‘Een duidelijke reden wordt daarbij niet genoemd. Daarom heeft het bestuur van GroenLinks Doesburg besloten om zelf met een slogan naar buiten te komen. Hiertoe heeft zij leden opgeroepen om met ideeën te komen voor een passende spreuk voor Doesburg. Het bestuur heeft vervolgens de meest kansrijke slogan eruit gehaald. Het betreft hier de inzending van Erik Lam. De slogan luidt: “Doesburg, een warm bad”. Behalve de woordspeling (Does en Bad) spreekt hier ook een gevoel uit van een stukje welbevinden’, aldus Kees van Immerzeel van GroenLinks.
Dit is volgens GroenLinks precies wat veel toeristen en andere bezoekers ervaren als ze een tijdje in onze stad vertoeven óf als ze besluiten er maar te gaan wonen. Van Immerzeel: ‘Ditzelfde gevoel moet met deze slogan ook overslaan op die Nederlanders die nog nooit in Doesburg zijn geweest maar hierdoor nieuwsgierig zijn geworden om ook maar eens naar dit stadje aan de IJssel te gaan. GroenLinks roept hierbij het gemeentebestuur én de toeristische sector in Doesburg op deze spreuk te omarmen en als officiële slogan van Doesburg te accepteren. Het kan het welzijn en de welvaart van onze inwoners op de langere termijn alleen maar versterken’.
Ik ken er nog wel meer: Doesburg recreatie stad!Prijsvraag uit schrijven?
@Doesburg en Toerisme.
Moest even denken aan: “Doesburg, een koude douche” ….. geintje………..:-)))))
==================================================================
Als wij heel Nederland hebben verteld dat Doesburg te vereenzelvigen is met een “warm bad” dan is het wenselijk dat
men ook weet waar dat “warme bad” te vinden is.
Reeds eerder op deze website geschreven: 90% van de inwoners van de Randstad weet NIET waar Doesburg op de kaart te vinden is …
… zelfs niet als zij wel eens van de bekende Doesburgse Mosterd hebben gehoord.
Doesburg is in Nederland “wereld-onbekend”.
Als het gaat om de Marketing v.w.b. “Doesburg en Toerisme” …… dan zou ik willen wijzen op: “First Things First”.
In eenvoudige taal: Via de aardrijkskunde leraren de plaats Doesburg bij de scholieren een “plek” geven op de middelbare school
en
dan pas (bijvoorbeeld na 3 jaren) een slogan-actie starten: Doesburg: “Small but Beautiful?
Doesburg heeft het gewoon! makkelijk en goed herkenbaar en past bij alles.
dit gaat men toch niet menen he????…
als je dan toch geen slogan kunt verzinnen, verzin er dan géén één….
mensen zet Doesburg niet voor paal met dit soort gedwongen onzin..
of misschien deze:
Doesburg de omstreden boomchirurg.
Doesburg één grote schouwburg.
http://nos.nl/artikel/96684-slogans-van-steden-werken-niet.html
Kom op man, zoek een hobby (liefste een linkse)
Douschburg?
zolang een slogan geen focus op een doelgroep kent is het bewezen onzinnig. Daar zijn genoeg rapporten over.
Slogans worden steeds vaker gebruikt door zowel steden als regio’s. Als ze niet zouden werken zou men er wel mee stoppen. Het tegendeel is het geval. Slogans hebben zich inmiddels ruimschoots bewezen.
Wie nu b.v. de zinsnede: “er gaat niets boven………” laat vallen, weet precies welke stad bedoeld wordt.
Naamsbekendheid is voor Doesburg een groot probleem. Daar zijn hier al eerder discussies over geweest. Een goedgekozen slogan kan daar veel aan verbeteren.
Natuurlijk is “onze” slogan alleen maar bedoeld om de discussie aan te zwengelen.
Ik zou zeggen tegen alle critici: vind je deze slogan niets, kom zelf met iets beters.
@Bert Stulp.
De Slogan, gevonden op het Internet op de website van VVVDOESBURG:
“WELKOM in DOESBURG, HANZESTAD aan de IJSSEL!”
verdient mijns inziens een kans.
Waarom?
1) Deze slogan zegt veel over: Gastvrijheid / Naam / Aard en Vestigingsplaats.
2) Wordt reeds een aantal jaren op het Internet door VVVDOESBURG gepromote.
3) Gebruik maken van reeds bestaande “krachten” lijkt mij niet DOM(burg) ….. :-))))
Doesburg een warm bad……….uhmmmmmmmm
Een warm bad ( Den Helder) kost menig gezin veel geld………
Een warm bad is als een mantel die je past en lekker zit, je voelt je er goed bij.
Ik klink negatief maar ben dat niet integendeel, het word tijd dat men reeel gaat denken en niet met dit soort onzin aankomt.
Ik zou zeggen kijk er goed nar en mischien is het wel een slogan van:
Doesburg WOAG UT……………….