Burgemeester Loes van der Meijs en wethouder Ellen Mulder van Doesburg hebben vandaag de nieuwe startpagina www.doesburg.nl online gezet tijdens een feestelijke bijeenkomst met inwoners, bedrijven, ontwerpers, instellingen en webredacteuren.
Deze startpagina biedt bezoekers de mogelijkheid naar de compleet vernieuwde website van de gemeente te gaan, toeristische informatie te bekijken of informatie over Doesburgse bedrijven te zien.
De startpagina geeft de keuze tussen de drie onderdelen ‘bezoekers’, ‘bedrijven’ en ‘gemeente’, die alle online informatie, producten en diensten van Doesburg bevat. Het zal het de bezoekers van de startpagina veel makkelijker maken online te vinden wat men zoekt. Op deze startpagina staat ook een evenementenkalender.
In samenwerking met Doesburgse culturele instellingen, de VVV en een groot aantal bedrijven is een website gemaakt voor toeristische bezoekers van Doesburg. Op overzichtelijke wijze worden de diverse bezienswaardigheden, winkels, horeca en overnachtingsmogelijkheden gepresenteerd.
Daarnaast is er een uitgebreid overzicht van de evenementen die gedurende het jaar in Doesburg plaatsvinden. Ten tweede is er een handig overzicht van een groot aantal (toeristische) bedrijven en organisaties opgenomen.
Het derde onderdeel van de startpagina is de link naar de gemeentelijke website. Het uiterlijk van deze site is veranderd. Deze verandering maakt deel uit van het continue verbeteren van de digitale dienstverlening. Er is bovendien kritisch gekeken welke informatie, producten en diensten wel of niet op een gemeentelijke website thuishoren.
De gemeentelijke website is zo ingericht, dat de thema’s waar de meeste mensen voor naar de website komen, bovenaan staan. Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen die de website bezoeken hetzelfde willen, zoals een nieuw paspoort aanvragen, informatie over afvalinzameling of het doorgeven van een verhuizing.
Burgemeester Loes van der Meijs heeft bij de presentatie aangegeven dat de gemeente nadrukkelijk behoefte heeft aan feedback op de nieuwe website, omdat deze voortdurend in ontwikkeling zal zijn. Reageren kan via mail, twitter, via de website, maar vanzelfsprekend ook via de telefoon of door het sturen van een brief naar het stadhuis.
Deze site wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Vrienden van DoesburgDirect.nl’. Dat zijn Xycleservice, PlusFitDoesburg, Rootz, CarConcept, Delikasa, Koenen Echte Bakker, TimeOut Events, LekkerszenZo, Restaurant De Liefde, Hillenaar Optiek, Gasthuiskerk Doesburg, La Boucherie, Stadshotel Doesburg en Edelsmederij Tobias.
Ik heb de website bekeken dames en ik moet jullie echt een pluim geven voor de uitvoering. Zeer overzichtelijk en mooi om te zien. Een hele verbetering ten opzichte van de oude website. Inhoudelijk heb ik het nog niet bekeken, maar daar zal zeker enige zorg aan besteed zijn.
Gisteren bij de presentatie geweest, Mijn complimenten.
Verbaas me toch wel als ik zie dat als “vuller” van het bezoekersdeel de VVV wordt genoemd en ik ook zie dat het VVV heel recent een geheel nieuwe EIGEN website de lucht in heeft gedaan. Klotst het geld weer ergens tegen de plinten aan? SAMEN zijn we sterker zeg ik vaak.
Oh ja, voor dit initiatief mijn komplimenten!!