Timon Houwers is de nieuwe eigenaar van het Doesburgse mosterdmuseum. Nu de strenge coronamaatregelen opgeheven zijn, merkt hij dat de belangstelling toeneemt en spreekt van ‘een veelbelovende start’.
Het mosterdmuseum is zoals het altijd was, maar achter de schermen zijn er sinds de verkoop aan Houwers door Rokus van Blokland wat veranderingen doorgevoerd. Het gaat om kleine dingen, zoals een nieuw kassasysteem. Wat blijft is de sfeervolle stijl, die nostalgie uitstraalt.
‘We hebben een paar azijntjes toegevoegd aan het assortiment, maar het museum en het winkeltje is grotendeels hetzelfde. Wel willen we komende winter wat veranderingen doorvoeren om het museum wat interactief te maken’, laat Houwers weten, die aan filmpjes denkt om de museumbezoeker meer te informeren.
Houwers denkt verder aan kleine stapjes om het museum wat te moderniseren, maar wil vooral geen afbreuk doen aan de nostalgische uitstraling waar het museum groot mee is geworden.
Houwers: ‘We zijn in maart gestart, in een tijd dat er vanwege corona nog allerlei strenge regels waren. Dat gaf ons de ruimte om het bedrijf te leren kennen. Inmiddels weten veel toeristen en vaste klanten de weg naar het museum en het winkeltje weer te vinden’.
De azijnmakerij aan het Gildehof is niet meer in gebruik. De ruimte waar azijn, mosterd en kruiden te koop waren, wordt in de toekomst door andere organisaties gebruikt. Wat er in de ruimte komt, is niet bekend.
Deze site wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Vrienden van DoesburgDirect.nl’. Dat zijn: Xycleservice, PlusFitDoesburg, Rootz, Delikasa, Restaurant De Liefde, Hillenaar Optiek, Etos Doesburg en Restaurant China.