Instituut Kleynenborgh uit Doesburg houdt in oktober een masterclass en workshops over het thema Marketing en Kunst. Onder de noemer “Kunst is waard wat de gek er voor geeft” zal dr ir Nanne Migchels (Radboud Universiteit Nijmegen) en drs Henny van Roomen (fotograaf) de bijeenkomsten vorm geven.
De masterclass wordt gegeven op dinsdag 2 oktober en de workshops op dinsdag 23 en 30 oktober, van 14.00 tot 17.00 uur. De bijeenkomsten vinden plaats in Hotel Doesburg aan de IJssel.


Voor de masterclass rekent de organisatie af op basis van “waardebepaling achteraf”. Dat betekent dat de deelnemer na afloop geeft wat het hem waard is geweest. Voor het volgen van de workshops, verdeeld over twee dagdelen, bedraagt de deelname 295 euro. Dat is inclusief lesmateriaal.


Tijdens de masterclass krijgt de kunstenaar een algemeen beeld hoe hij of zij als kunstenaar de kunst in de markt kan zetten. De workshops bieden kunstenaars de mogelijkheid om concreet voor zijn of haar eigen kunst een doelgroep te bepalen, en in kaart te brengen hoe deze het beste kan worden benaderd om naamsbekendheid bij de gekozen doelgroep èn de verkoop van de kunstwerken te bevorderen.


Instituut Kleynenborgh is een initiatief van de Doesburgers Ilse Schrijver en Jelle Koning. Kleynenborgh is gespecialiseerd op het gebied van management en ondernemerschap. Het verzorgt onder meer seminars, trainingen en netwerkbijeenkomsten.