Only for Men heeft de omzet flink zien groeien sinds de winkel in Doesburg de openingstijden heeft veranderd. Sinds enige tijd is de winkel ’s ochtends gesloten en gelden er drie koopavonden. Daarnaast is Only for Men elke zondag open.
Eigenaar Piet Feenstra van Only for Men liet op de Webwinkel Vakdagen vorige week weten dat sinds de veranderende openingstijden de omzet met 25% is gestegen, meldt RetailNews.nl.
‘Waarom zouden we open zijn als de man toch niet winkelt’, vroeg Feenstra zich af. De pilot met het veranderen van de openingstijden vindt niet alleen plaats in de zaak in Doesburg maar ook in Waalwijk.
Niet alleen de omzet in de fysieke winkels in Doesburg en Waalwijk namen toe, ook de online omzet van Only for Men kent flinke groeicijfers. In twee jaar tijd is de webomzet van Only for Men verdubbeld. Dat is volgens RetailNews.nl het gevolg van een voorraadkoppeling vanuit de winkels. Alleen de fastmovers, zo’n 10% van alle artikelen, liggen nog op voorraad. De overige producten worden rechtstreeks vanuit de winkels geleverd.
@OFM.
Any News about The Development of the Costs (sunday-evening-salesmen)
and Profit in the same Comparison as far as the SHOPS are concerned?
OMZET is 1.
KOSTEN zijn 2.
WINST (ook wel bijdrage in de kosten genoemd) is 3.
Dit soort INFORMATIE doet mij denken aan de man die mij de RUSTSTANDEN doorgeeft.
De PUNTEN worden evenwel aan het eind van de wedstrijd verdeeld.
Eigenlijk,is het logisch om zo’n stap te nemen, het anders aanpakken dan voorheen. De intrede in een misschien wel nieuw winkel tijdperk. De “oude” winkeltijden voldoen niet meer dus er moet iets nieuws bedacht worden. Waarom zijn de winkels open als de consument aan het werk is? “Het is altijd zo geweest, dus doen we het zo”. Waarom niet de winkels open als de consument vrij is en dus tijd heeft om te shoppen? Misschien gaan we er wel naar toe dat de winkels gewoon allemaal ‘s ochtends dicht zijn. Ik kan mij voorstellen dat dit voor supermarkten geen optie is maar die hebben toch al hun eigen openingstijden maar voor de overige winkeliers zou het een optie kunnen zijn.
Het koopgedrag van de consument verandert sowieso en verplaatst zich ook. Verplaatsen van de fysieke winkel naar de webshop. Een fysieke winkel kan bijna niet meer zonder webshop maar ook vice versa.
Niet alleen de winkel moet met de tijd mee gaan maar ook de winkelier zelf en dat zou kunnen betekenen dat de winkeltijden wel eens drastisch gaan veranderen de komende jaren.
@Peter van den Broeke.
a) Eens met Uw betoog, evenwel U gaat niet in op de essentie van het bericht:
“Namelijk dat de OMZET omhoog gegaan is ten gevolge van de veranderde openingstijden”.
Mijn kanttekening is dan:
“Hoe staat het met de post: (extra), “KOSTEN” en derhalve met de vergelijking, als het gaat om de WINST?”
b) In wezen zou de winkel helemaal niet meer “open” hoeven ….:-)))
Hoe dat te verwezenlijken? Welnu:
1) De super-market maakt analyses van het koopgedrag van haar klanten.
2) Elke client heeft een specifiek “koopgedrag” en heeft een naam en heeft een adres.
3) Het winkelpersoneel weet aldus precies wat elke client wil komen “halen” …. althans bijna precies.
4) Zet die handel dan 1 x per “koop-periode” in een goed afgesloten hokje waarvan de client de sleutel heeft
en de client pakt haar/zijn boodschappen zelf met een “PIN”-betaling en deze winkel is dan automatisch
24 uur per dag “open”. Met name voor “alleenstaanden” en “twee-werk-gezinnen” een uitkomst?
@Robert Duis
Als uw betoog op dit medium zou werken, heeft u hiermee goud in handen.
Iedere klant een eigen hokje met sleutel, een droom van iedere winkelketen.
Over de extra omzet en de evt. daarbij behorende kosten:
Wanneer de kosten hoger uit zouden vallen dan de baten heb ik het idee dat Only for Men direct zou stoppen met deze aangepaste openingstijden. Natuurlijk kunnen we niet in “de boeken” kijken van deze firma maar ze zijn ondernemer genoeg om te bepalen of deze aanpassing goed is of niet.
Nogmaals, een winkelier zou zijn winkel open moeten hebben als de consument vrij is (lees: de tijd heeft om geld uit te geven)
@Peter van den Broeke.
a) De illusie dat ondergetekende iets zou bereiken met zijn reacties op deze website
zijn inmiddels op een zeer laag pitje.
Dat verwacht ik dus niet. Het is min of meer “schrijven om het schrijven” en daar is op zich niets mis mee.
Niet dat ik de zaken niet serieus “bedoel”, maar de POLITIEK heeft nu eenmaal doorgaans heel
weinig tot geen interesse voor hetgeen gewone “burgers” te melden hebben.
b) Ben niet zo optimistisch als U bent…… als U stelt: “……..ze zijn ondernemer genoeg ….etc”…..
Wat dacht U van HALFORDS en vele andere “ketens” die de laatste jaren hun deuren moesten sluiten.
Laten wij hopen dat een en ander voor OFM niet aan de orde is.
======================================================================
(Even terzijde: Gisteren vertelde ik een vriend over OFM en hun veranderde “openingstijden”.
Hij begreep niet waar ik over sprak omdat ik de afkorting “OFM” gebruikte.
Deze vriend – ook Amsterdammer van geboorte – dacht dat ik het over een BORDEEL had ….:-)))
Over “Marketing” gesproken!)
@Robert Duis
Tja, het zijn en blijven Amsterdammers en die zijn nog steeds vol lof over “hun” wallen. Misschien dat er een zekere jaloezie de kop op steekt bij deze Amsterdammer.
Maar goed, een Amsterdammer is ook een mens!
Ik denk dat bedrijven als Halfords etc. niet snel genoeg met het digitale tijdperk zijn meegegaan. Wat ik reeds noemde: een fysieke winkel kan niet zonder webshop en andersom ook niet. Ach, het blijft gissen.
@Robert Duis
Ook bordelen (bordeels??) passen zich niet alleen wat openingstijden betreft maar ook qua presentatie aan bij hun doelgroep!