Rotra uit Doesburg investeert voor zo’n 10 miljoen euro aan de nieuwe loskade bij het bedrijf. Het geld komt deels van de bank en deels uit eigen middelen. Rotra behaalde het afgelopen jaar een omzet van 122 miljoen, 5 procent meer dan het jaar daarvoor. Dat meldt Het Financiele Dagblad, die vandaag ruim aandacht besteedt aan het Doesburgse bedrijf.
‘De financiering van de bouw van de kade was geen probleem, maar het duurde wel langer dan anders. Meer procedures, meer handtekeningen. Dat zal wel met de crisis te maken hebben’, laten Machiel en Harm Roelofsen weten in Het Financiele Dagblad.
Volgend de zakenkrant beschikt Rotra over een eigen vermogen van ruim 35 procent van het balanstotaal en heeft het weinig moeite om investeringsprojecten gefinancierd te krijgen. Afgelopen jaar realiseerde Rotra 122 miljoen euro omzet, behaald over verschillende vestigingen waaronder Rotterdam, Schiphol en Antwerpen. Voor dit jaar wordt een omzetgroei van 8 procent verwacht.
De werkzaamheden aan de nieuwe loskade moeten in 2015 zijn afgerond. Met de loskade wordt gedacht aan zo’n 200 containers die per week in Doesburg worden verwerkt. Rotra verwacht met de aanleg van de loskade dat het voor bedrijven uit de regio een stuk goedkoper wordt om containers uit de Rotterdamse haven te laten komen.
@Management ROTRA.
1) Mijn felicitatie met- en bewondering voor deze belangrijke nieuwe ontwikkeling.
2) Moge de calculatie van de “zin van deze stap” ook naar tevredenheid “uitpakken”.
3) Als leek interesseert het mij te weten:
———————————————-
(Kon dat niet vinden op het Internet)
a) Hoe lang doet een binnenvaart-containerschip (stuk-goederen) er over om van Rotterdam naar Doesburg
te VAREN,
vergeleken met een zelfde aantal containers per container-vrachtwagen te RIJDEN van Rotterdam naar Doesburg?
b) Wat zijn de kosten van een container (20FT) te vervoeren per container-vrachtwagen vergeleken met vervoer per
container-binnenvaart-boot eveneens van Rotterdam naar Doesburg?
In het geval een en ander uiteindelijk per boot “goedkoper” zou zijn, dan nog blijft de vraag of een container per wagen
rechtstreeks naar een relatie in Nijmegen van Rotterdam naar de client niet minder kost dan met een BOOT eerst van
Rotterdam naar Doesburg en vervolgens weer met een WAGEN van Doesburg naar de client in Nijmegen?