Ondernemers in Doesburg die het moeilijk hebben kunnen nu terecht bij een noodloket genaamd ‘155-help-een-Bedrijf’. Dit noodloket is te bereiken via www.155.nl of het speciale telefoonnummer 088 999 0 155.
Het blijkt dat veel ondernemers die het lastig hebben te laat aan de bel trekken en hulp in roepen. De gemeente Doesburg wil een helpende hand bieden door in samenwerking met het Midden- en Kleinbedrijf ‘155-help-een-bedrijf’ aan te bieden.
Zo kan op de website www.155.nl een scan worden uitgevoerd om te zien of de ondernemer in aanmerking komt voor een sociale ondernemersregeling. Met zo’n regeling worden er jaarlijks in Nederland duizenden ondernemers overeind gehouden.
Als blijkt dat een ondernemer er slecht voor staat, dan kunnen adviseurs van het IMK het probleem in kaart brengen en adviseren voor een mogelijke oplossing.
Deze site wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Vrienden van DoesburgDirect.nl’. Dat zijn Xycleservice, PlusFitDoesburg, Rootz, CarConcept, Delikasa, Koenen Echte Bakker, TimeOut Events, LekkerszenZo, Restaurant De Liefde, Hillenaar Optiek, Gasthuiskerk Doesburg, Slaapspecialist Ralph Klaassen, La Boucherie en Stadshotel Doesburg.
Ik dacht dat het juist zo goed ging met de Doesburgse ondernemers en zeker met dit college als steun, maar het lijkt dus anders te zijn, de waarheid kent ook hier weer meerdere gezichten.
FRANS je kunt toch zien dat het niet goed gaat we hebben alleen broodjes zaken eetgelegenheden en geen toerist te zien dan kan ik me voorstellen dat je het niet red misschien iets te veel van het goede en straks komt er ook nog een bij de ja ik krijg het mijn mond netjes gezegt niet meer uit
@Theo Houkes
Misschien moet je toch wat vaker door Doesburg lopen. Tijdens de meivakantie liepen er weer veel dagjes-mensen rond. Zelfs tijdens de koudere dagen. Doesburg heeft nog steeds aantrekkingskracht gelukkig. En als je dan een praatje aanknoopt met ze dan zijn ze heel positief over Doesburg. En dat is toch prachtig?
Nou ik loop regelmatig Door doesburg maar vrijdagavond koopavond geen mens te zien zondags kun je een kanon afschieten en toevallig met de mei vakantie een paar mensen oké maar ik bedoel als je boven lees dat ondernemers het moeilijk hebben komt Door dat we te veel van de zelfde zaken hebben
Heren, U laat weer zien dat goed lezen niet voor eenieder is weggelegd.
Theo koop eens een roze bril (in Doesburg)
Jammer dat je altijd zo negatief bent….
Mijn eerste reactie: ‘Wouw!’
De overheid, gemeenten en zeker de belastingdienst laten slecht weten wat mogelijkheden zijn of waar oplossingen liggen. De belastingdienst zal niet snel vertellen wat je meer had mogen aftrekken. Te veel genoteerd wordt al snel overmatig beboet en de betalingsperiode is strak.
Geweldig dat de gemeente Doesburg wel laat weten wat er mogelijk is wanneer er een bedrijf in problemen geraakt. Ook goed dat deze site het mee openbaar maakt!
We willen immers geen enkel bedrijf kwijt?
Hulp aan bedrijven die in minder vaarwater zitten wordt zeker gewaardeerd! Hiermee houden we de straten vol en voorkomen we met elkaar leegstand.
Het is niet gepast tegen deze aangeboden hulp en openheid van de gemeente te ageren met oneigenlijke argumenten, daar zijn de noodlijdende bedrijven en ook de gemeente niet mee geholpen.
Een stimulans moet zijn dat bedrijven kunnen bieden wat internet niet kan, innovatie is daarom extra belangrijk waardoor publiek de producten in de winkel wil zien en tasten voor de aankoop.
Oogkleppen opzetten en zeggen dat internet de winkelstraten niet leeghaalt is een foute analyse.
Ook voor Doesburg ligt de bedreiging van internet, de kans ligt in de innovatie.
De personen die zich uiten met oneigenlijke argumenten over lege winkelstraten en alleen eettentjes moeten zich mogelijk afvragen of zij de gekochte producten via internet niet veel beter in Doesburg hadden kunnen aanschaffen, dan heb je werkelijk bijgedragen in het welzijn van de stad en blijven bedrijven behouden!
Mijn motto is eerste omgeving eerst, dan internet.
Dat de gemeente hulp aanbiedt voor bedrijven in problemen, geweldig!
Laten we Doesburg met elkaar levend houden.
Wist u dat u in dezelfde tijd van negatieve prikkels afgeven ook positieve had neer kunnen zetten?
Dat leeft een stuk aangenamer!
Regeren is vooruitzien, de gemeente gebruikt deze hulp om vooruit te kunnen blijven kijken voor bedrijven, passanten en inwoners, goed bezig dus!
@henri rook
Helemaal mee eens!! We kunnen wel alles negatief benaderen maar daar is niets of niemand bij gebaat. Een positieve aanpak hebben we nodig.
Weet je: lachen kost minder energie dan chagrijnig kijken en levert meer op!!
Daarbij is de digitale revolutie niet te stuiten en dat moeten we ook niet willen. We moeten kns erin verdiepen en de beste dingen eruit halen en gebruiken.
@Peter van den Broeke
dank voor je positieve reactie!
Lachen kost zeker minder energie geeft meer plezier en je gezicht zit gewoon beter 🙂
Een belangrijke tip in het stuk is zeker dat een bedrijf op tijd aan de bel moet trekken, voor het te laat is en redden niet meer mogelijk is.
Duidelijke oproep dus om hulp in te roepen wanneer het tij gekeerd moet worden en niet wachten tot het tij niet meer te keren is.
Een financiële injectie is ook meest een tijdelijke oplossing of uitstel van het probleem.
Door elkaar aan te sporen als inwoners en bedrijven onderling om bij elkaar te kopen en elkaar te stimuleren of positieve ideeën aan te dragen zijn we aan het bouwen met elkaar.
Voorbeeld: ik zie hier op een site een dagmenu voor 6 euro, stom verbaast wat een lage prijs voor een slavinkje met etc.
Tip zou in deze kunnen zijn om ook het menu aan te bieden aan te bieden in groter portie en dan met slavink voor 7,50 euro. Bijna zeker dat men hier snel voor zal kiezen, ik wel in ieder geval.
Wanneer blijkt dat dit werkt zou het menu van 6 euro zelfs kunnen vervallen.
Met dit soort tips kun je al snel elkaar helpen, de omzet hoger en de gebruiker verder gevoed en tevreden.
Nee geen roze bril ben niet van die kant
@Theo
de schrijfster doelt hier niet op uw reactie. De kleur roze heeft geen enkele link met de doelgroep die u suggereert.
Iedere wielerwedstrijd heeft zijn eigen kleur. Zo het oranje tijdens Koningsdag. Wanneer we iets van het oranje gebruiken laten wij zien dat we erbij betrokken zijn en het feest meevieren. We kennen naast het roze shirt ook de gele en de bobbeltjes trui.
Oorspronkelijk is de Giro d’Italia een Italiaanse wielerronde die inmiddels al 11 keer in een ander land is verreden. De roze trui voor de winnaar van de etappe werd al in 1930 ingevoerd. De organisatie van deze wielerronde bracht haar eigen krant uit met de naam ‘Gazzetta dello Sport’ en werd afgedrukt op roze papier.
Ieder die zo’n roze krant las wist je van dat die betrokken was bij de rit Giro d’Italia. Zo dus ook met oranje en nu het roze.
De schrijfster doelt dus duidelijk op het je betrekken bij of het betrokken zijn met de rit langs Doesburg.
Door een roze bril kijken is dus het gezamenlijke feest vieren en als Doesburg ook laten zien dat we betrokken zijn bij de rit en er positieve aandacht aan geven.
In het licht over het onderwerp ‘Noodloket’ is deze happening dus ook een kans voor de ondernemers om er het commerciële voordeel uit te halen, dus kijk mee door door die roze bril.
De rit is inmiddels verreden, bij een volgende rit zetten we gewoon weer een andere kleur bril op.
Ik hoop dat uw vermeende suggestie hierdoor een ander blik geeft.
Aan Richard Kok,
even op me in laten werken, het ‘Noodloket’ en de opmerking van Peter van den Broeke.
Peter gaf terecht aan dat we niet onder de digitale revolutie uit kunnen en er de mogelijkheden van moeten pakken.
Ik ben op zoek naar een passende lamp boven de salontafel. Ik zou werkelijk niet weten of ik in Doesburg zou kunnen slagen of waar deze überhaupt verkrijgbaar zijn. Dan naar internet en kom je al snel op lampen24.nl uit.
Hoe mooi zou het zijn te kunnen kiezen op eigen site, bestellen en ophalen of laten bezorgen?
Vraag is of het mogelijk is om een portaal bv aan deze website te koppelen met een webshop voor bedrijven waar particulieren en bedrijven kunnen zoeken, kijken en bestellen via een gezamenlijke Webshop.
– Richard Kok, zou dit een realiseerbaar idee zijn?
De huidige sites van bedrijven in Doesburg worden slecht onderhouden, onvindbaar en geven weinig resultaten.
Wat is het product of dienst, wie is de doelgroep en hoe communiceer je hiermee?
Volgens mij zou een link via DoesburgDirect werken!
Het artikel op de openingspagina van deze site laat ook zo duidelijk zien dat er een speciale actie is op mannenmode. Blijft de vraag of dit een redactioneel stuk is of een advertentie.
Middels een webshop op deze site waar genoemde actie beter zou passen zullen meer speurneuzen de site DoesburgDirect volgen.
Dit geschreven natuurlijk nav de diensten van het ‘Noodloket’ en hoe deze niet ingezet hoeft te worden.
Aan Henri Rook,
Een webshop is op zich zo gebouwd. Is tegenwoordig geen rakettechnologie meer. Maar wat bij een webshop komt kijken is de back office. Wat gebeurt er als er een bestelling komt? Of beter gezegd, wat MOET er gebeuren als er een bestelling komt. Dit is een logistiek vraagstuk waar veel webshops moeite mee hebben, zeker als er onvoldoende focus is en ze onvoldoende online georiënteerd zijn. Er zal daadwerkelijk iets in gang moeten worden gezet wanneer een bestelling plaatsvindt. Daar is een strakke organisatie en een harde afspraak voor nodig. Commitment is essentieel.
Verder is een webshop onder de aandacht brengen van de doelgroep een cruciaal onderwerp. Tegenwoordig zijn er zelfs meer webshops dan fysieke winkels in Nederland en om onder de aandacht te komen is een goed contentplan en goede contentmarketing onontbeerlijk. Daar is kennis, kunde en moed voor nodig. Niet om een webshop online ze zetten, maar vooral om het structureel onder de aandacht te brengen. Kijk eens naar Amazon.com of Bol.com. Dat zijn grote technologische platforms waar honderden mensen werken om het platform technisch goed te laten functioneren, nog los van de marketinginspanningen die deze partijen doen.
In deze tijd van verschuiving van fysiek winkelen naar online shopping is een webshop voor Doesburg belangrijk. Maar nog belangrijker is dit te doen vanuit een vakkundige organisatie en met een goed doordacht plan. Ik wil daarover trouwens graag meedenken en meepraten.
Dank Richard voor je onderbouwde en marketing-technische visie!
We zitten hier al aardig te praten aan de hand van de SWAT-analyse. (Bedreigingen-Kansen en Beperkingen en mogelijkheden)
In het geval dat de bedreigingen te groot worden kan er mee beroep gedaan worden op het Noodloket, dat is al een aardig vangnet voor bedrijven. Eerder gesproken over innovatie en hoe krijgen we meer mensen de fysieke winkel binnen.
Een graantje meepikken via internet behoort dan zeker tot de mogelijkheden.
Te denken valt ook n.a.v. de reeds geplaatste advertentie’s een advertentiepagina te plaatsen in de menubalk.
Bedrijven kunnen daarop dan bv het weekmenu plaatsen of speciale aanbiedingen. Dit kan een simpele eerste stap zijn welke logistiek nog geen problemen geeft.
Voordelen:
– Meer bezoekers op de DoesburgDirect site
– Bezoekers krijgen direct meer informatie mee
– De advertentiepagina zal zeker bekeken worden op goede aanbiedingen (Voorbeeld jaarlijkse strippenkaart)
– Klanten worden meer naar de bedrijven getrokken
– Mogelijk hogere omzetten haalbaar
– Door op de advertentie te klikken link naar de site van het betreffende bedrijf
etc.
Voor advertenties kan een bedrag gevraagd worden voor de back-office uren en plaatsing.
Het is een zoeken naar een weg om bedrijven gezond te houden en fitter te worden.
Opgemerkt mag worden dat duidelijk is dat de activiteiten in de stad enorm toegenomen zijn in de afgelopen jaren. Er wordt aardig aan de kar getrokken. Neem o.a. de activiteiten van het Arsenaal, Breedtesport, Gasthuiskerk, StiDoMu en vele anderen!
Doesburg leeft en beweegt!
@ Doesburg.
Wil het ook proberen te begrijpen:
———————————————
a) Het onderwerp is: “Noodloket voor Doesburgse ondernemers met problemen”.
b) Neem aan dat wij dan voornamelijk de winkeliers bedoelen die te weinig “traffic” hebben en
dat daardoor niet alleen de winkeliers zelf, maar ook de stad Doesburg als geheel
daar op termijn last van zal krijgen.
c) De heer Richard Kok stelt:
———————————–
“In deze tijd van verschuiving van fysiek winkelen naar online shopping is een WEBSHOP
voor Doesburg belangrijk.
Vragen:
———-
1) Wie is de eigenaar en wie is de organisator van deze WEBSHOP?
2) Welke producten worden in deze webshop aangeboden?
3) Wat zou een individuele ondernemer aan zo’ n webshop überhaupt hebben in termen van
opbrengsten voor de verschillende winkeliers zelf?
=========================================================================
Ondergetekende denkt dat dit alles veel “concreter” beschouwd en behandeld dient te worden:
——————————————————————————————————————————
a) Geen “lieve moeder” (of noodloket) helpt de winkelier aan omzet en winst als de consument “weg blijft”.
b) De kleine winkelier in de binnenstad (op een enkele specialisatie na) is “voorbij”.
c) De Gemeente zou er verstandig aan doen om op korte termijn toestemming te geven
LEGE winkelpanden te laten ombouwen tot “woonplekken”, opdat de binnenstad geen
“dode stad” zal worden.
d) De Gemeente zou er verstandig aan doen om vooral de binnenstad nooit “af te sluiten” voor het
verkeer en overal twee uren gratis parkeren in te voeren opdat de “specialisten” onder de
winkeliers makkelijk(er) bereikbaar blijven.
e) De Gemeente zou er verstandig aan doen om “activiteiten” vooral te concentreren op de mensen
onder de 40 jaar, opdat de jeugd van Doesburg en de jeugd van haar omgeving niet
massaal op zoek gaat naar “activiteiten” buiten de stad Doesburg.
Conclusie: Liever VISIE dan een NOODLOKET > “Voorkomen is beter dan genezen”.
Robert Duis:
Loket zou, dacht ook ik, voor de noodlijdende ondernemer moeten zijn. Maar volgens mij moet deze ondernemer als eerste “hand in eigen boezem” moeten steken. Waar ga ik fout? Waarom heb ik geen teaffic? Hoe zit mijn winkel er uit? Is deze nog aantrekkelijk genoeg?
Allemaal vragen die de welbekende bedrijfsblindheid moet opheffen. Dit doe je het beste door met een bevriende collega of een specialist op dat gebied kritisch door je winkel te gaan.
Webshop: het gaat hier naar mijn mening niet om één (Doesburgse) webshop maar een we shop van de winkelier zelf. Een fysieke winkel kan eigenlijk niet meer zonder webshop en viceversa.
Een Doesburgse site is er al, daar moet alleen reclame voor de stad komen.
Daarnaast is er altijd een golfbeweging geweest in de invulling van winkelpanden. Toen mijn schoonouders hier in 1986 kwamen wonen stonden ook veel panden leeg ennkwam er kort daarna weer een opleving. Noem het de economische crisis of noem het anders maar dit zal altijd zo blijven. Wjnkels om ouwen tot wooneenheden zet beslist geen zoden aan de dijk. Een visie van de gemeente zou prachtig zijn maar deze ligt al jaren klaar in een lade (al die rapporten die door dure bureaus zijn gemaakt. )
Over het autovrij maken zijn de meningen nog steeds verdeeld.
Ik hoop dat je hiermee iets meer inzicht krijgt.
Ik zie dat ik mijn reactie eerst moet doorlezen en dan pas moet plaatsen. Excuses voor de schrijffouten!
We kennen de slogan ‘De meest goede ideeën worden het meest in de kiem gesmoord.’
Het Noodloket is een noodmiddel dat vooral ingezet zal worden wanneer redding niet meer in zicht is. Mijn gedachtengang hierin is de vraag wat we voor elkaar en met elkaar zouden kunnen ondernemen om het bedrijfsleven gezond te houden. De heer van de Broeke stelde terecht dat we internet niet moeten zien als bedreiging maar het nuttige eruit moeten halen. De reactie hierop is geen gedegen en onderbouwd plan echter alleen een brainstormen hoe wij internet zouden kunnen inzetten om elkaar te helpen, passanten in de winkelstraten te krijgen etc. Het idee als beschreven zou een tab zijn met ‘aanbiedingen’ hierop zouden bedrijven/diensten een advertentie kunnen plaatsen met natuurlijk een link om de betreffende site te bezoeken en bij interesse naar het bedrijf gaan of de dienstverlener te bezoeken. De vraag is of dit technisch mogelijk is, of deze site hiervoor bedoeld is, het meer passanten oplevert en of het resulteert in hogere omzetten en meer winst?
Voor een gedegen plan gezocht worden naar mogelijkheden. De suggestie van een AdvertiseShop is slechts een optie om met elkaar de handen uit de mouwen te steken, de heer van de Broeke doet ook het voorstel om samen met een goede vriend(in) of collega eens kritisch door je bedrijf te lopen om bedrijfsblindheid te voorkomen. Kortom zie ik dit onderwerp liever breder, niet alleen ‘Zij doen’ of ‘De Noodklok doet’ maar wat kunnen wij voor elkaar hierin doen.
Dat het Noodloket niet direct omzet kan vergroten is duidelijk, handvatten om te begeleiden of sturen wel mogelijk. Dit is wat ik mis in het artikel. ‘Noodlijdende bedrijven kunnen aan de bel trekken’. Inhoudelijk wordt er weinig informatie gegeven hoe deze dienst er uit zou kunnen zien, wat bieden zij als Noodloket.
Wanneer het niet van de gemeente uit zou gaan zou je al snel op de gedachte komen dat er een financieel adviesbureau, curator of een financieringsmaatschappij achter zou kunnen zitten. Dat het van de gemeente komt neemt deze twijfel weg. Iets bredere info over de diensten van het Noodloket is daarom welkom.
Een tendens in de economie is bekend, ieder tijdbestek van zeven jaar zie je zo’n golfbeweging, het lijkt wel een dans. In simpel Nederlands: Recessie, uitklimmen, opklauteren, climax, gebakken lucht of opgeblazen ballon en weer recessie. Goede jaren pakken om minder goede op te vangen, de balans hierin te vinden is het moeilijkst. De ervaring van de heer ten Broeke over deze tendens is juist opgemerkt en moeten we steeds door innovatieve ideeën weer opklimmen uit de laatste recessie. Wanneer we dat met elkaar en met het Noodloket kunnen doen is dat toe te juichen.
Heer Duis, wees gerust er staat nog geen noot op papier en er is geen akkoord gesloten.
De angst dat alle winkels zullen verdwijnen is niet aannemelijk. We houden onze zintuigen en willen blijven zien, voelen, ruiken en tasten. Het Noodloket en het samendoen blijft dus belangrijk anders zou het immers uitstel van zijn.
@ Henri Rook.
a) Uw argwaan t.a.v. het “Noodloket” deel ik. Mijn twijfel wordt pas weggenomen zodra ik
van het “Noodloket” voorbeelden mag lezen van concrete – en daadwerkelijke oplossingen
welke zij noodlijdende bedrijven hebben aangedragen en welke ook daadwerkelijk hebben
geholpen om de noodlijdende situatie(s) te doen laten verdwijnen.
Voorlopig worden er alleen vragen gesteld ….kom liever met oplossingen van de gevallen die
het “Noodloket” reeds op zijn repertoire zou moeten hebben om in muziektermen te blijven.
b) Het verwijzen naar de “Bijbelse” vergelijking van de “Zeven vette en de Zeven magere jaren” gaat
helaas – mijns inziens – bij de ontwikkelingen van het Internet en de daarmee gepaard gaande
problematiek van de “fysieke winkel” ……. niet op.
“Mode-trends komen nog wel eens terug”…. ben bang dat dit voor traditionele verkoop-technieken
(warenhuizen en winkels) niet het geval zal zijn.
c) Het Internet of wel het steeds “kleiner” worden van de wereld zal niet alleen de verkoop-plek (winkel)
doen veranderen of in vele gevallen doen verdwijnen, ook het traditionele “handelen” met
winstmarges voor fabrikanten – importeurs – grossiers en detaillisten in het distributie-proces
staan onder hevige druk (lees: bedreiging) vanwege een surplus aan informatie (websites)
voor de eind-verbruiker (lees: consument).
De basis van “winst” is onwetendheid en deze onwetendheid bestaat niet meer en maken
gezonde winstmarges daardoor niet meer mogelijk. Wat blijft: de steeds hoger wordende kosten.
d) Hebben wij thans het “Noodloket voor Ondernemers” besproken ….wat te denken van een
“Noodloket voor Burgers”?
In de meest moderne “staten” in de wereld (The USA and Taiwan) hebben veel werknemers
twee banen om met meer werkzame uren per dag voldoende salaris te genereren om überhaupt
“rond te kunnen komen”.
Waren er niet politici – ruim na de tweede wereld-oorlog – die dachten dat een 28-urige werkweek
voldoende zou zijn?
Welke wetenschapper heeft “gezien” dat in 2016 de Albert Heijn niet alleen op zondag “open” is,
maar ook niet zelden dagelijks tot 20.00 uur?
e) Voorbeeld uit mijn eigen ervaring:
———————————————
1966: met de auto van Amsterdam naar Gazelle-Dieren over een twee-baans weg : 90 minuten.
2016: met de auto van Amsterdam naar Gazelle-Dieren over 5-3-2 baans trajecten: 120 minuten.
Hopen op “betere tijden” is niet aan de orde; inspelen op “veranderende tijden” voorkomt de
noodzaak om te moeten vertrouwen op Noodloketten voor zowel Ondernemers als voor Burgers.
Geachte heer Duis, beste Robert,
hierbij kan ik u meedelen dat uw snelheidsovertreding gemaakt in 1966 door verjaring is te komen vervallen.
Mocht u het niets eens zijn met dit besluit kunt u binnen zes weken schriftelijk bezwaar indienen.
Met vriendelijke groet, 🙂
Re:
De zeven jaren verwijzen niet naar het Bijbelse voorbeeld. Balkenende deed deze uitspraak wel maar duurde de magere jaren toch wel behoorlijk langer dan de zeven jaren en zijn we er nog niet geheel uit.
We kunnen een aantal zaken stellen na de diverse reacties:
(Opgemerkt dat er weinig respons is gekomen op dit onderwerp vanuit de bedrijven zelf.)
– Het Noodloket is een goed initiatief en wordt met open armen ontvangen. Als vangnet erg belangrijk.
– Er wordt gevraagd naar meer informatie over de diensten van het Noodloket
– Naast het Noodloket belangrijk dat ook de bedrijven onderling alles moeten aangrijpen om de bedrijven met elkaar gezond te houden, voorstellen zijn aangedragen. (Bedrijf kritisch bekijken evt met collega)
– Internet kan ingezet worden om meer passanten in de winkelstraten te krijgen. Hiervoor zouden een aantal mensen met elkaar verder onderzoek in kunnen doen, de redacteur van deze site wil hierin mee participeren
– Voor nu is er voor de ‘burgers’ het loket van de Sociale Dienst, zij leiden niet alleen financiën in goede banen maar geven ook adviezen af.
– Niet besproken maar kan de vereniging voor ondernemers in Doesburg een goede rol meespelen in de onderlinge contacten tussen de bedrijven en de gezamenlijke organisatie van de diverse activiteiten.
– Marktwerking en verschuivende markt inzien, oppakken en omzetten.
Gesloten hoofdstuk of een bruisende voortgang?
@Henri Rook.
Dank voor uw reactie.
Gesloten hoofdstuk of een bruisende voortgang?
Het feit dat ik reageer bewijst dat ik het hoofdstuk niet als “gesloten” beschouw.
Dat een en ander tevens een “bruisende” voortgang zou inhouden lijkt mij iet te aanmatigend.
Een poging:
—————-
Het enige zinvolle “noodloket” voor ondergetekende is de “Dokterspost”.
Nog steeds niet duidelijk of deze in Zevenaar of in Velp is, maar dat terzijde.
De “Dokterspost” is zo’n plek welke echt “nood-hulp” kan bieden.
Als het gaat om “business” met de zeer gecompliceerde problematiek van vestigings-plaats,
financiering, marketing, bedrijfs-voering, assortiment en personeel, dan kan de ondernemer
misschien terecht bij zijn/haar “branche-genoten” en wellicht bij de BANK, evenwel hebben wij
te maken met structurele maatschappelijke- en vooral nieuwe ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld
het koopgedrag van de consument, waardoor winkels “leeg” blijven, dan hebben wij met zaken
te maken waar ook “Noodloketten” geen de oplossingen voor kunnen bedenken.
Dan rest de gedupeerde slechts UW advies:
———————————————————-
“Marktwerking en verschuivende markt inzien, oppakken en omzetten!”
Wat dat betreft ben ik pessimistisch gestemd: “V&D zou in een dergelijk geval een
oplossing voor zichzelf hebben moeten bedenken, helaas … die is was – en die is er niet!
Beste heer Duis,
angst is de snelst groeiende epidemie.
In meer van uw reacties bemerk ik uw pessimistische visie. Dit kan voortgang beïnvloeden en berusten in de bedreigingen.
Met alle stelsels die wij kennen voor bedrijven is het niet gemakkelijker geworden een goede evenwicht te vinden tussen kosten en verdiensten.
De belastingen verhogen, loonheffingen verhogen, huren gaan omhoog, personeelslasten stijgen enorm, vakbonden krijgen meer voet aan de grond wat resulteert in meest meer kosten voor de ondernemer. Hiertegenover de lagere marges die te behalen zijn.
De kleinere- en de grootste bedrijven zijn hier het gevoeligst voor. De totale kosten voor een goede bedrijfsvoering is dan niet meer mogelijk. V&D is hierin een goed voorbeeld, en dan heeft u er nog maar één genoemd.
De totale economie is al wel acht kwartalen op rij gestegen en kunnen we afvragen hoe dat mogelijk is.
We zien hier dat de winkelstraten leeglopen en de economie stijgt. Duidelijk verschuivende markt.
De ‘burger’ bemerkt nu ook het resultaat doordat de kosten en zeker alle woonlasten sterk zijn toegenomen en er minder te besteden is. Kijk ook naar de eigen bijdragen bv in de ‘zorg’ en wat niet meer gedekt wordt door uw verzekeraar. Het snel roepen bij halen van uw medicijnen ‘B2’ (Lijst Borst 2, chronisch, gratis) is er niet meer bij. Was de eigen bijdrage 50 euro, ondertussen 375 euro, dus ook al krijgt u zonder kosten medicijnen dan betaald u deze wel door de bijdrage.
Door ‘de hand op de knip’ te moeten houden worden uitgaven zeer kritisch bekeken alvorens tot uitgave over te gaan. Ook bedrijven hebben door de recessie iedere uitgavenpost kritisch bekeken en gezocht of het anders kan. Hierdoor veranderden de uitgavenpatronen waardoor ook de economisch markt.
Sectoren als de kringloopwinkel, internet-aanbiedingen, (de bol.com’s), Marktplaats en de fysieke markt in de stad groeien sterk. Bedrijven in de ICT doen het over het geheel ook erg goed.
Voor ieder bedrijf daarom belangrijk kritisch in eigen zaak zien of de producten aansluiten op de behoeften van de klant en passen in de huidige markt.
Een andere tip is te kijken naar de tijdbesteding, 70% van de tijd wordt gemiddeld besteed aan 30% van de om de klanten. Goed dus om ieder moment te zien of je met de juiste dingen bezig bent. Wanneer een product weinig marge geeft maar veel tijd nodig is voor uitleg moet je afvragen of de marge opweegt tegen de tijd en je het product beter uit het assortiment kan halen.
Volume-inkoop wordt ook steeds belangrijker. Fabrikanten gaan voor de massa(het volume) waardoor de kleinere ondernemer de hoofdprijs moet betalen. Kijken naar gezamenlijke inkoop met collega’s kan nuttig zijn.
Ondernemen is angst en pessimisme overwinnen en omzetten naar mogelijkheden.
Relaties en netwerken hierin zeker belangrijk!
Beste hr. rook,
“De schrijfster” heeft helemaal niets met de Giro d’Italia en dat was dus echt niet wat ik bedoelde.
Altijd lastig als anderen gaan uitleggen wat iemand anders wil zeggen…..zo ontstaan de grootste misverstanden!
De roze bril is bedoeld om een positieve kijk op zaken te geven
Beste mevrouw Hoed,
wanneer u het zo uitlegt dan biedt ik daarvoor mijn gemeende excuses aan met de vraag of u deze wilt aanvaarden.
De reden van de reactie was óók mijn irritatie over de negatieve inbreng waarmee een onderwerp snel stil wordt gelegd. Getracht dit te stoppen en het gesprek te keren, dit onderwerp gaat ook niet over de Giro.
De uitlating was onbehoorlijk.
Waardeer ik uw aansporing om positief mee te kijken en denken.
Kijk Mr Rook als ik bv de bond niet achter me had gehad had ik nu niks te eten gehad en is het niet zo dat als bedrijven het wat slechter gaat ze er gewoon simpel een paar uitgooien kijk er werken al heel veel mensen voor niks (vrijwilligers ) en is het niet zo als je 45 jaar gewerkt hebt en je vraagt een uitkering aan dat je word vergeleken met een crimineel dus handen af van de vakbond
Henri Rook,
Gaarne reageer ik als FNVLokaal coördinator Doesburg op het volgende schrijven van u.
Vakbonden krijgen meer voet aan de grond wat resulteert in meest meer kosten voor de ondernemer.
Ik kan me hierin niet vinden, de kosten verhoging en verlaging is in samenspraak in de SER afgesproken en dit is een overleg tussen Werkgevers, Overheid en de Vakbeweging en is niet éénzijdig zoals u stelt in uw schrijven.
Heren,
Deze discussie duurt te lang en begint te ontaarden in een vorm welke niets meer te maken heeft met het onderwerp. Zet deze discussie voort op een terras naar keuze (count me in) maar zet er nu een punt achter! Tevens is het zinvol deze discussie te voeren met de ontwikkelaars van dit plan.