De eerste productinnovatie onder leiding van de nieuwe eigenaar van de Doesburgsche Mosterd- en Azijnfabriek, Timon Houwers, is een feit. Binnenkort komt er een zoete mosterdsaus op de markt.
Dat laat Timon Houwers weten in een nieuwe aflevering van HanzeTalk, de talkshow met Doesburgse ondernemers over ondernemen in Doesburg.
Houwers, die het mosterdbedrijf vorig jaar overnam van Rokus van Blokland, raakte geïnspireerd door de saus op de Duitse curryworst en bedacht in zijn Doesburgse mosterdfabriek een zoete mosterdsaus.
‘De saus is lekker op brood met kaas of vleeswaren. Of bij salades, bij vlees van de barbecue, of als dipsaus. De saus heeft dezelfde ingrediënten als de gewone Doesburgse mosterd, maar kent wel andere verhoudingen’, aldus Houwers.
Houwers heeft een levensmiddelenachtergrond en ziet in de toekomst mogelijk meer smaakvariaties met Doesburgse mosterd. Mede door corona en de verwachte opleving van het toerisme in Doesburg komende zomer wil hij zich eerst vooral focussen op het museum en de fabriek.
Jaarlijks wordt er tussen de 60.000 en 70.000 kilo Doesburgse mosterd geproduceerd. Een klein deel daarvan wordt in het museum verkocht. Het grootste deel van de afzet vindt plaats in supermarkten en een derde deel gaat richting de horeca.
Binnenkort is de uitzending van HanzeTalk met Timon Houwers te zien op DoesburgDirect.nl. Afgelopen week vonden opnames voor een nieuwe serie ondernemersinterviews plaats bij restaurant De Liefde in Doesburg. De komende tijd komen de interviews online en worden ze gepubliceerd op DoesburgDirect.nl.
Deze site wordt mede mogelijk gemaakt door de ‘Vrienden van DoesburgDirect.nl’. Dat zijn: Xycleservice, PlusFitDoesburg, Rootz, Delikasa, Restaurant De Liefde, Hillenaar Optiek, Etos Doesburg en Restaurant China.